دیدار فرمانده سپاه قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان

قم (پانا) - فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قم در محل اتاق جلسات این اداره کل دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار فرمانده سپاه قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان

سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه استان قم با حضور در محل اداره کل آموزش و پرورش استان، با «علیرضا رحیمی» دیدار کرد.

سردار «موحد» در این دیدار، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و انتصاب «علیرضا رحیمی» به سمت مدیرکل آموزش و پرورش قم، موضوع تربیت و آموزش بخصوص در دوران کرونایی را مورد توجه قرار داد و بر آمادگی سپاه در زمینه اجرای برنامه های تربیتی ویژه جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

وی افزود: تربیت قشر جوان در آموزش و پرورش در واقع تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور است، زیرا هیچ کشوری نمی تواند بدون برخورداری از نیروی انسانىِ کارآمد به پیشرفت لازم دست یابد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت آموزش و تربیتی مدارس بخصوص در شرایط کرونایی، عنوان کرد: نسلی که می خواهد هدف انقلاب را که همانا رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است، محقق سازد، لازمه اش تربیت دینی است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ بسیجی در جامعه، تصریح کرد: بسیج به عنوان مردمی ترین نهاد، مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته است.

موحد ادامه داد: بسیج و فرهنگ بسیجی بخش قابل توجهی از فرهنگ انقلاب اسلامی و ذخیره تمام نشدنی آن است که توانسته از طریق جذب جوانان و نوجوانان، با تهاجم فرهنگی غرب به نحو شایسته ای مقابله کند.

وی با بیان اینکه سپاه زیرساخت های اردوگاه های آموزشی خود را هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ معنوی برای جوانان و بالاخص دانش آموزان بازسازی تا اثرگذازی بیشتری برای نسل جوان داشته باشد، افزود: حضور مزار شهید گمنام در پادگان شهدای 19 دی، روایتگری راویان مجرب در محافل اردوگاهی ویژه دانش آموزان و همکاری با آموزش و پرورش در خصوص اعزام معلمان و دانش آموزان به اردوهای جهادی در مناطق محروم، بخشی از اقدامات سپاه در خصوص تربیت نسل تراز انقلاب است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، در خصوص اقدامات سپاه در مقابله با شبوع کرونا و هم افزایی با مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج و مدیران محله ها در مسائل تربیتی و ... گفت: در ابتدا استان به 15 محله تقسیم شد و امروز این آمار به 115 محله رسیده که 20 محله آن در شهر پردیسان تقسیم بندی شده است و هر محل نیز یک مدیر خواهر و یک مدیر برادر دارد.

وی افزود: در همین راستا تاکنون 20 خانه اعتماد و 80 خانه سبز که در مباحث فرزند پروری، اخلاق و... فعال هستند، در محلات استان تشکیل شده است.

سردار موحد تاکید کرد: سپاه قم آمادگی کامل دارد برای کاهش آسیب ها و تهدیدها، مدارس را به مساجد و پایگاه های بسیج و مدیران محله وصل کند تا با هم افزایی بیشتر یکدیگر، بتوانند آثار تهاجمات فرهنگی دشمنان را بی اثر کنند.

«علیرضا رحیمی» نیز با ابراز خرسندی از همکاری سپاه با آموزش و پرورش، بخشی از طرح ها و برنامه های در دست اقدام آموزش و پرورش در خصوص ارتقای آموزش، تربیت و معنویت دانش آموزان را مورد اشاره قرار داد.

در این دیدار، «علی اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار