در پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن سراسر کشور مطرح شد:

قرار گرفتن در فضای این مسابقه خود منجر به انس گرفتن با قرآن کریم است

تبریز(پانا)- یکی از شرکت کنندکان استان فارس در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن سراسر کشور با اشاره به فضای این مسابقات، این فضا را راهی برای انس گرفتن با قرآن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
قرار گرفتن در فضای این مسابقه خود منجر به انس گرفتن با قرآن کریم است

خبرنگار پانا در راستای انتقال تجربیات و احساسات شرکت کنندکان در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن سراسر کشور با این افراد به گفت و گو پرداخت.

یکی از شرکت کنندگان استان فارس در این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به اینکه هربار آثار ضبط و ارسال می شد پس از ارسال اساتید و اعضای گروه به بررسی می پرداختند و اشکالات موجود را رفع می کردند که هربار منجر به پیشرفت خوبی در کار می شد.

امیرحسین بردبار افزود: برای ورود به مسابقه از زمان ارسال فایل مسابقه که حدود 8 ماه پیش بود شروع به تمرین کردیم و از انجایی که تعدادی از اعضای گروه قاری نبودند و اساتید با آنها شروع به تمرین کردند و به همین دلیل تمرین بسیاری داشتیم تا بتوانیم تمامی افراد را با یکدیگر هماهنگ سازیم.

این دانش آموز شرکت کننده در پایان شرح داد: قرار گرفتن در فضای این مسابقه خود منجر به انس گرفتن با قرآن کریم می شود و همچنین همکاری با قاریان موفق نیز باعث ارتقا قرائت می شود، تلاوت قرآن به همراه گروه تواشیح در وهله اول سبب آرامش هرچه بیشتر فرد می گردد و علاوه بر ثواب آن در آخرت منجر به فزونی ارزش انسان در این دنیا نیز می شود.

تاثیر امتحانات در تمرینات دانش آموزان برای این مسابقات

محمد مهدی انتظاریان، شرکت کننده استان مازندران در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن های سراسر کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به تلاشی که افراد حاضر در گروه در این مدت داشتند به مرور زمان آثار پیشرفت خوبی کردند و با تلاش های بی شایبه اساتید توانستیم در این مسابقه اجرای خوبی را ارائه دهیم.

وی در خصوص تمرین های گروهی افزود: از ابتدای آغاز مسابقات تمرینات بسیار خوبی داشتیم اما پس از آغاز امتحانات دانش آموزان در یک ماه اخیر این تمرینات کاهش یافت اما پس از پایان امتحانات با همت تمامی افراد توانستیم تمرینات خود را به ثبات برسانیم.

این دانش آموز خاطر نشان کرد: با توجه به ورود ما در این مسابقات برای دیگر دوستانمان نیز انگیزه ای برای شرکت در برنامه های قرآنی ایجاد می شود تا بتوانند در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) گام بردارند.

وی در پایان اظهار کرد: داشته ها و نداشته های ما از آغاز تا پایان در سایه دولت قرآن است و لطف خداوند متعال منجر گشت در این مسیر گام برداریم و امیدواریم که در این مسیر ثابت قدم باشیم.

انگیزه ورود به این مسابقات باید انس و آرامش یافتن از طریق قرآن کریم باشد

شرکت کننده استان آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با این خبرگزاری گفت: از ابتدای شرکت در مسابقه هدغ ما راه یافتن به مرحله کشوری بود که از پارسال شروع به فعالیت در این مسابقه کردیم و در استان موفق به کسب رتبه چهارم در استان شدیم و امسال نیز با همکاری و آموزش اساتید و تمامی اعضای گروه توانستیم مراحل منطقه ای و استانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم و به مرحله کشوری راه یافتیم. از خرداد ماه امسال ما به همراه مربیات دارالقرآن شروع به تمرین برای مسابقه کردیم و تا یک ماه گذشته بصورت مستمر هر روز تمرین داشتیم، انس گرفتن با قرآن برای ما سبب شده است تا زنذگی ما رنگ و بوی قرآنی بگیرد و با قرآن صمیمیت پیدا کنیم.

کوثر جباری افزوددر آخر اظهار داشت: انگیزه ما از ورود به این مسابقه در ابتدا انس و آرامش یافتن به قرآن بصورت دسته جمعی و کسب رتبه برتر برای استان آذربایجان شرقی بود که تلاش می کنیم در این مسیر هربار بهتر از قبل عمل کنیم.

شرکت دراین مسابقات و همخوانی به صورت گروهی، روحیه همکاری دانش آموزان را افزایش داد

ملیکا اصغرزاده، شرکت کننده استان خوزستان نیز در ادامه افزود: هرساله سعی کردیم تا اشکالات موجود در قطعه های ضبط شده سال های قبل را رفع کنیم تا اثری گویا تر و زیباتر از سال های قبل را تحویل مسابقه دهیم. و لذا در هر دو گروه تواشیع و همخوانی این مسابقات شرکت کردم.

وی ادامه داد: ما از مهر ماه تمرینات خود را شروع کردیم و در هفته حداقل 3 روز تمرین داشتیم وساعات تمرین هر روز نسبت به روز قبل روند افزایشی را داشت. خداوند قرآن را برای بهتر کردن زندگی ما قرار داده است. اگر بخواهیم زندگی خوبی داشته باشیم، باید ابن نعمت الهی را سرلوحه زندگی خود قرار داده و نهایت بهره را داشته باشیم.

این دانش آموز ساعی در آخر خاطرنشان کرده و گفت: علاقه زیاد من به همخوانی و نزدیک کردن خود به خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت مهم ترین موضوع برای ایجاد انگیزه برای من بود و از طرفی شرکت دراین مسابقات و همخوانی به صورت گروهی، روحیه همکاری در من را افزایش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار