در آیین تجلیل از دانش‌آموز خبرنگاران پانا آذربایجان‌شرقی به مناسبت فرا رسیدن سال نو مطرح شد:

رساندن صدای رسای دانش‌آموزان به جامعه از رسالت‌های خبرگزاری پانا است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت خبرگزاری پانا، رسالت این خبرگزاری را در رساندن صدای رسای دانش‌آموزان به جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رساندن صدای رسای دانش‌آموزان به جامعه از رسالت‌های خبرگزاری پانا است

آیین تجلیل از دانش آموز خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن سال نو برگزار شد.

در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد حضرت قائم (عج) با اشاره به ولایت‌مداری و اهل بیت دوستی گفت: امام زمان نجاتگر بشریت و منجی عالم بوده و تمامی مناسبت ها برای انسان نشاط آور و پر روزی هستند اما بهترین روز شادی این است که بتوانیم عالم بشریت را نجات دهیم و امیدوارم که روزی با همدلی و همکاری همدیگر یک گام جدید برداشته شود و تقویت روحیه انتظار و تقویت منتظران واقعی در ما به وجود بیاید.

طاهر علمی افزود: اکثر ما همیشه این طور فکر می‌کنیم که موفقیت یعنی یک کار بزرگ، یعنی انجام دادن یک کار خاص یا یک قهرمان پروری است اما در صورتی که موفقیت یعنی بهترین استفاده از امکانات و تجهیزات در کار و زندگی و سازمان و... در واقع تلاش برای رسیدن به اهداف آن نهاد و سازمان است.

رساندن صدای رسای دانش آموزان به جامعه از رسالت های خبرگزاری پانا است

علمی با اشاره به وجود چند عامل مهم که در موفقیت نقش بسیاری دارند گفت: چند مورد کلیدی در موفقیت نقش اساسی دارند که اولینشان هدف داشتن است و همین هدف یکی از علل موفقیت این خبرگزاری است. هدف خبرگزاری پانا در اینجا رساندن صدای رسای دانش‌آموزان به جامعه است در واقع این یکی از رسالت های مهم خبرگزاری پانا است.

وی اظهار کرد: دومین ویژگی و عامل در موفقیت امیدوار بودن است. یک جوان موفق اگر به آینده امیدوار نباشد ممکن است توانایی حل مشکلاتی که در پیش رو هستند را نداشته باشد اما شما امیدوار به یک هدف، امیدوار برای یک آینده روشن و زندگی خوب هستید در واقع خبرگزاری پانا نقطه عملی تمام درس هایس است که خوانده بودید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: سومین عامل با خانواده بودن است. همین که شما وارد شدید و اصل و نسب خود را از یاد نبرده اید، همین که فقط در این فکر هستید که هنوز یک دانش‌آموز و در حال یادگیری هستید نشانگر این است که خانواده تعلیم و تربیت و خانواده خود را از یاد نبرده اید. اصل و نسب ما تقویت جمهوری اسلامی در تمام نقاط کشور چه در کلاس درس و چه در بیرون درس و... بوده و این نشانگر سعی شما برای بهبود روابط است.

وی افزود: عامل دیگر، موثر و پرکار بودن است. اگر جوانان به فکر این باشند که دوران جوانی تا ابد است و مرگ وجود ندارد به شدت اشتباه فکر می‌کنند. باید مرگ در ته دل انسان ها وجود داشته باشد. یادآوری مرگ انسان را سالم و در مسیر مستقیم قرار می دهد. شما تا زمان پیری فرصت‌های بسیاری دارید پس تا زمانی که در امکان دارید نهایت استفاده را از تک تک لحظات بکنید.

علمی ادامه داد: برای ساختن آینده خوب و عالی خوب فکر کنید. رسانه‌ای کردن و رسانه‌ای شدن نیاز به فعالیت مستمر دارد و لذا مورد دیگر این است که هیچ وقت خود را بیکار نبینید یعنی یک شخص رسانه‌ای باشید اما بگوید بیکار هستم اصلاً امکان ندارد. سفارش بعدی من این است که دائم در حال یادگیری مهارت ها بوده و تا جایی که می توانید نگارش داشته باشید. یادگیری و آموختن مهارت های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و پژوهشی خیلی مهم است. برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید چراکه شادی برای همه از اهم موارد است.

خبرگزاری پانا یک فرصت استثنایی برای تقویت حرفه‌ای کردن دانش آموزان در مدارس است

وی افزود: خبرگزاری پانا یک خبرگزاری قابل تحسین در عملکرد بوده است چرا که هم در کشور و هم در استان رتبه دارد و این حاصل زحمات همه شما عزیزان است. اکنون در کشور بیشترین خبر که مطرح می‌شود برای خبرگزاری پانا استان آذربایجان شرقی است. خبرگزاری پانا یک فرصت استثنایی برای تقویت حرفه‌ای کردن دانش آموزان در مدارس است و یکی از کانون های قوی در آموزش و پرورش در جهت پرورش سفیران خبرساز، خبرنویس و آگاهی دهنده چه در سطح مدارس و چه در سطح جامعه خبرگزاری پانا است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: امیدوارم با توجه به تغییرات جدیدی که در دستگاه آموزش و پرورش به وجود آمده است نگاه عمیق به بحث‌های فرهنگی مخصوصاً در آن جاهایی که دانش‌آموزان فعال هستند به وجود بیاید.

همچنین در ادامه مراسم مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: این خبرگزاری از صفر شروع کرده و اکنون به عنوان یک خبرگزاری رسمی، در سرتاسر خبر ها نقش دارد و این در سایه ی تلاش های شبانه روزی سرپرست محترم این خبرگزاری، معاون پرورشی و فرهنگی این استان و دانش آموزان عزیز در این خبرگزاری است.

حسین وجدان پرست افزود: به نظر بنده در بین استان ها هیچ استانی مانند استان ما در این خبرگزاری موفق نبوده اند و امروز شاهد هستیم که عزیزان ما در این خبرگزاری به تدریج گام بر می داند تا در این رشته فعال باشند و هر کدام به‌عنوان سفیر این خبرگزاری در مهمترین خبرگزاری ها ی جامعه حضور داشته باشند و همه آن ها می توانند در عرصه خبر گام ها های مهمی بردارند.

وی ادامه داد: مطمئنم که روزی همه این عزیزان می توانند در سطح کشور خود را نشان دهند و یادشان نخواهد رفت که این حرفه را در این خبرگزاری یاد گرفته و شروع کرده اند .

وی در پایان ضمن تبریک عید نوروز و میلاد منجی عالم بشریت، خاطر نشان کرده و گفت: امیدوارم تا در سال جدید همه مشکلات از سر مملکت ما کم شده و ملت ما مخصوصا جوانان و نوجوانان بتوانند در آرامش کامل هم تحصیل و هم کسب هنر و فعالیت های اقتصادی را رونق دهند و انشاالله حال و روز مردم به مراتب از سال ۱۴۰۰ بهتر باشد .

نگاه تربیتی خبرگزاری پانا به مسائل حوزه خبرگزاری در بحث آموزش خبرنگاران و عکاسان

در پایان این مراسم رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: خبرگزاری پانا رسالت، اولویت، ماموریت و هدف دارد. اولین رسالت و هدف، رسالت و هدف تربیتی است یعنی خبرگزاری پانا با نگاه تربیتی به مسائل حوزه خبرگزاری در بحث آموزش خبرنگاران و عکاسان ورود می کند.

صمد علیزاده افزود: دومین رسالت و هدف، ماموریت رسانه‌ای پانا است. در سراسر استان بالای ۳۵۰ رسانه فعال استانی وجود دارد که خبرگزاری پانا استان آذربایجان شرقی جزء این رسانه های فعال می باشد و در اکثر نشست ها، مصاحبه ها و خبرها ما شاهد این هستیم که تمامی دستگاه‌های دولتی خبرگزاری پانا را در ردیف سایر خبرگزاری‌ها می بینند و ان ها را هم دعوت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: انشاالله روزی شاهد این باشیم که خبرگزاری پانا در بحث تربیتی به آن اهدافی که هدف گذاری شده‌اند دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار