طرح ملی دادرس؛ فرصتی برای‌ افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه 3، با اشاره به اهمیت طرح دادرس در مدارس برای آمادگی در مواقع اضطراری، هدف از این طرح را افزایش روحیه کار جمعی و سطح آگاهی دانش‌آموزان در مقابله با حوادث و بلایا و امدادرسانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی دادرس؛ فرصتی برای‌ افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان

جلسه هماهنگی مدیران طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مقابله با حوادث و بلایا و امدادرسانی در مواقع اضطراری با حضور فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، سمیه محمدی؛ کارشناس سلامت و تندرستی، کوشا گلکار؛ مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر منطقه 3 و نمایندگان مدارس مجری طرح دادرس در سالن برهان منطقه 3 برگزار شد.

ابتدا یارمحمدی، طرح ملی دادرس در مدارس را فرصتی جهت افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش‌آموزان، در جهت تقویت تاب‌آوری آن‌ها در جامعه بیان کرد و گفت: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: در این راستا دانش‌آموز برای روزهای سخت آموزش دیده و با آموزش می‌توان میزان خسارت وارده به وی یا افراد دیگر را به حداقل رساند.

سپس محمدی؛ کارشناس سلامت منطقه در این ارتباط گفت: براساس برنامه عملیاتی حوزه سلامت 11 مدرسه در منطقه 3 در طرح دادرس عضویت دارند و امید آن است آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان داده شود، آن‌ها هم آموخته‌ها را در اختیار خانواده قرار داده و با همین کار می‌توان آمار تلفات ناشی از حوادث را بسیار کاهش داد.

در ادامه گلکار مسوول امور جوانان هلال احمر منطقه ضمن تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر در طرح مذکور چنین بیان کرد: از مدارس درخواست می‌کنیم که در اولین قدم فرم عضویت کانون دانش‌آموزی را تکمیل کرده و در اختیار کارشناسی سلامت قرار دهند.

وی افزود: مباحث مربوط به امداد و نجات (پانسمان، آتل‌بندی، ایمنی در زلزله، احیای قلبی و عروقی و...) در طرح دادرس به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

لازم به ذکر است امسال با توجه به شرایط موجود، آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شاد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار