رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرد؛

ضرورت بازطراحی نظام گزینش و استفاده از نظرات نخبگان

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بر ضرورت بازطراحی نظام گزینش و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در این زمینه تاکید کرد و گفت در انتخاب گزینش‌گران بیشترین دقت لازم به کار گرفته شود چرا که آنها باید صلاحیت افراد برای انتصاب به مدیریت‌ها بررسی کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بازطراحی نظام گزینش و استفاده از نظرات نخبگان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی امروز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه دبیر سابق و فعلی هیات عالی گزینش کشور با بیان اینکه گزینش باید تحول‌خواه و هدایت‌گر باشد، گفت: باید به دنبال گزینش افراد صلاحیت‌دار و انتخاب بین خوب و خوب‌تر باشید. همچنین گزینش باید با تایید افراد دارای بالاترین سطح صلاحیت‌ها سیستم را به سوی تعالی هدایت کند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: گزینش‌گران بدانند که هر تصمیم آنان در تایید یا رد یک فرد آثار مستقیم و غیرمستقیم گسترده و ماندگاری دارد. تصمیمات یک فرد تایید شده از سوی گزینش می‌تواند همه کشور را حتی تا سالیان طولانی پس از پایان کار او تحت تاثیر قرار دهد و رد صلاحیت ناصحیح یک فرد نیز می‌تواند ذهنیت او و اطرافیانش را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

وی بر ضرورت بازطراحی نظام گزینش و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در این زمینه تاکید و تصریح کرد: در انتخاب گزینش‌گران بیشترین دقت لازم را به کار بگیرید چرا که آنها باید صلاحیت افراد برای انتصاب به مدیریت‌ها بررسی کنند. عملکرد گزینش باید به گونه‌ای باشد که مدیران آنها را مزاحم خود ندانسته بلکه گزینش را چشم و بازوی مجموعه تحت مدیریت خود ببینند.

معاون رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: به فرموده امیرالمومنین (ع) مردم بر دین و آیین حاکمان خود هستند. لذا باید در انتخاب و تایید افراد دارای صلاحیت با دقت کامل عمل کرد تا بتوانیم با اصلاح مدیران و نظام اداری کشور، جامعه را به سوی اصلاح سوق دهیم.

لطیفی تاکید کرد که عملکرد و مواجهه گزینش‌گران با افراد باید به شکلی باشد که ذهنیت آنان نسبت به نظام را خدشه‌دار نکند و حتی در صورت رد صلاحیت افراد باید کرامت آنان حفظ شود.

حجت الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد نیز در این مراسم با بیان اینکه روال گزینش نباید مانع به کارگیری و جذب نیروهای نخبه و کارآمد شود، گفت: شیوه و ساختار مطالعه و بررسی سوابق و صلاحیت افراد در گزینش نیاز به تحول اساسی دارد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به شعارها و رویکرد دولت سیزدهم شاخص‌های گزینش باید بر مبنای روحیه عدالت‌خواهی و به ویژه فسادستیزی اصلاح شود و مهمترین ویژگی افراد و مدیران گزینش شده فسادستیزی ایشان باشد.

وی با بیان اینکه رصد و نظارت بر افراد و مدیران پس از گزینش بسیار مهم‌تر از قبل از گزینش آنان است، تصریح کرد: نظارت بر عملکرد یک مدیر و کارمند تایید شده بسیار مهم‌تر از بررسی صلاحیت اولیه اوست چرا که در این مرحله او امکانات و اختیاراتی دارد که باید بر حسن استفاده از آنها نظارت شود و لذا هسته‌های گزینش باید با حراست‌ها و دستگاه‌های نظارتی ارتباط مستمر و نزدیک داشته باشند.

علی حاجی‌خانی دبیر هیات عالی گزینش کشور هم در این مراسم با بیان اینکه در دوره فعالیت خود عملگرایی را مبنای اصلی کار قرار خواهد داد، گفت: ما عالم را به معنای واقعی کلمه محضر خدا می‌بینیم و این خود بزرگترین و بالاترین گزینش که بدانیم خداوند هر لحظه و هر کجا نظاره‌گر ما است.

وی تاکید کرد: گزینش صحیح در گرو آن است که در وهله اول خود گزینش‌گران افراد سالم و صالحی باشند چرا که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه کثیف را پاک کرد.

حمیدرضا شهبازی دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور نیز در این مراسم گزارشی از دوره مدیریت خود و پیگیری تکمیل طرح جامع گزینش و اتصال هیات گزینش به سامانه جامع اطلاعاتی کشور و تلاش برای اصلاح ساختار هیات عالی گزینش ارائه کرد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب علی حاجی‌خانی دبیر جدید هیات عالی گزینش از سوی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به وی اعطا شد و با اهدای لوح تقدیری از زحمات و تلاش‌های حمیدرضا شهبازی دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار