امام جمعه پارسیان:

مردم پارسیان از سیل خسارت زیادی متحمل شدند

هرمزگان (پانا) - مردم پارسیان در مدت دو سال و در سایه بی تدبیری مسئولان بر اثر بارش باران و سرریز سد بردول خسارات زیادی را متحمل شدند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم پارسیان از سیل خسارت زیادی متحمل شدند

نزول رحمت الهی در روزهای اخیر رنگ و بوی کشور را بعد از مدت ها عوض کرد و موجب خوشحالی هم وطنان عزیزمان علی الخصوص برخی از مناطق استان هرمزگان شد. اما بارش شدید باران در پارسیان موجب سرریز شدن سد بردول و آب گرفتگی منازل و معابر شد و به تبع آن خسارات زیادی بر مردم تحمیل شد و این خوشحالی تبدیل به غصه ای شد که دو سال است آنها را رها نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های این هفته نیز، دلیل بروز این خسارات را عدم اقدام به موقع در تعیین تکلیف هدایت آب سد بردول دانست و گفت: مردم شریف پارسیان دو سال است که این مطالبه را فریاد می زنند و به جز بازدید و دیدار چیزی ندیده اند، آن ها از شنیدن حرف خسته شده اند و منتظر اقدام عملی مسئولین هستند.

با گذشت چندین دهه از ساخت سد بردول و عدم لایروبی در پی بارش سنگین باران در سال ۹۸ این سد سرریز شد و با توجه به ساخت و سازهای مختلف در مسیر خروج آب و عدم ساخت کانال جایگزین، بسیاری از مجتمع های مسکونی و حتی اداراتی مانند فرمانداری و راهداری که باید به هنگام بحران در کنار مردم قرار بگیرند خود در محاصره سیل قرار گرفتند و مصلای نماز جمعه و برخی از منازل دچار آب گرفتگی شده و برخی زیرساخت ها و زمین های زراعی نیز از بین رفتند.

با توجه به اینکه در همان سال ۹۸ قرار شد مسیر خروج آب سد بردول تعیین تکلیف شود، ولی با گذشت دو سال اقدامی صورت نگرفت و با بارش سنگین در چند روز پیش دوباره همان داستان تکرار شد و علاوه بر آن خط لوله انتقال آب شهر دچار آسیب شد و مردم به مدت ۲۴ ساعت با قطعی آب روبرو شدند. در همین راستا امام جمعه شهرستان از دستگاه قضایی خواست علیه ارگان هایی که ترک فعل کرده اند و موجب بروز خسارات در این دو سال شده اند اعلام جرم کند.

وی، مردم پارسیان را از نجیب ترین و صبورترین مردمان دانست و گفت: همین مردم در روز بعد از سیل به استقبال شهید گمنام رفته و او را در آغوش کشیدند و قطعا در استان یک مرد حضور دارد که با برخورد قاطع به این مساله خاتمه دهد.

بارانی با توجه به حضور دو وزیر در استان هرمزگان جهت بررسی مشکلات و خسارات وارده گفت: سهم مردم پارسیان از بازدید و سرکشی مسئولین فقط شنیدن صدای هواپیمای حامل آنها بود و توجیه مردم شریف این شهرستان برای عدم حضور یک مقام پاسخگو برای بنده مقدور نیست، پس به نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضائیه در استان می گویم این صدای تظلم خواهی مردم شریف پارسیان است که به شما پناه آورده اند پس این شما و این میدان عمل.

یکی از سیل زدگان نیز در این خصوص گفت: پس از سرریز سد به یک باره شاهد ورود سیل به محوطه مجتمع بودیم و ترس و وحشت ساکنین را فرا گرفته بود که مجبور شدیم دیوار حیاط را خراب کنیم تا راه خروجی برای سیل ایجاد کنیم و از شدت خسارت کم کنیم.

اکنون با گذشت چند روز از بارش باران و سرریز سد بردول و ورود گل و لای به معابر و منازل و نابودی محصولات کشاورزی مردم سعی کرده اند به روال عادی زندگی بازگردند و بعد از مدت ها از هوای مطلوب بهره ببرند، اما همچنان نگران بارش های سیل آسای آینده و چشم انتظار رسیدگی فوری به این معضل برای همیشه هستند.

خبرنگار پانا: حسین عباسیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار