سیل استان ایلام را در بر گرفت

ایلام ( پانا ) - به گفته کارشناسان هواشناسی، تنها ظرف چند ساعت بارندگی 95 میلیمتر بارش ثبت شد که در پی آن بخش مورموری، از توابع شهرستان آبدانان دچار آبگرفتکی معابر شده است و خساراتی را به بار آورده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سیل استان ایلام را در بر گرفت

در پی وقوع بارندگی‌های سیل آسا در استان ایلام، که به گفته کارشناسان هواشناسی، ظرف چند ساعت 95 میلیمتر بارندگی بوده است، بخش "مورموری" از توابع شهرستان آبدانان دچار آبگرفتکی معابر شده است و در این اتفاق خسارات فراوانی به منازل و معابر و زیر ساخت‌های این مناطق وارد آمده است.

بدین جهت جلسه اضطراری ستاد بحران برای امداد رسانی به سیل زدگان مورموری، با حضور حسن بهرام نیا، تشکیل و در این جلسه استاندار ایلام به تشریح وضعیت پرداخت و اظهار کرد: آماده باش دستگاه‌های امدادرسان تا پایان بارندگی‌ها در استان ایلام ابلاغ شده است و در راستای کمک به سیل زدگان بخش "مورموری" اکیپ‌های امدادی به این مناطق اعزام شده‌اند.

بهرام نیا گفت: این بارش بی سابقه در این مناطق موجب خسارت به احشام عشایر، آبگرفتگی معابر و تخریب منازل و زیر ساخت‌ها شده است که برآورد میزان خسارات وارده در حال انجام است و با تکمیل برآورد اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین استاندار ایلام بر نبود خسارت انسانی در این سیل تاکید کرد و گفت: خسارات وارده بیشتر مالی و زیر ساختی است و گزارشی از خسارت جانی وصول نشده است.

وی در پایان بیان کرد: با آسیب دیدن زیرساخت های بخش مورموری، این شهر و تعدادی از روستاها دچار قطعی برق و شکستگی لوله آب شدند که البته برق این منطقه با تلاش نیروهای مربوطه به سرعت وصل شده است.

همچنین در این جلسه مدیرکل بحران استانداری ایلام به خسارت وارده با منازل مردم و مغازه‌های بخش مورموری اشاره کرد و گفت: بعد از برآورد خسارات، کمک‌های مالی به خسارت دیدگان انجام می‌شود.

مجید بیگلیریان خاطرنشان کرد: پیش بینی مکان‌های امن برای نقاط در مسیر سیل احتمالی در سایر مناطق استان انجام شده است و تمامی دستگاه‌های امدادی نیز در حال آماده باش قرار دارند.

تهیه خبر: محمد امین پیمایی و بهاره غریبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار