نوعی اقدم :

باید به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بها بدهیم

بندرعباس (پانا) - رحیم نوعی اقدم گفت طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بها داد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
باید به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بها بدهیم

سردار رحیم نوعی اقدم گفت: با خودم گفتم چه شد که من مستقیم از سوریه به اردبیل بیایم و بلافاصله در جمع شما حاضر بشوم تا اینکه متوجه شدم باید می آمدم و پدر شهید را ملاقات می کردم، دست او را می بوسیدم و تربت حضرت زینب(س) را به او هدیه می دادم. مردم اهل تشیع، تسنن و تمام اقوام در کنار هم توانستند پشت آمریکا را بشکنند. من سردار نیستم و از شما می خواهم دعا کنید که سردار بشوم سردار فقط سلیمانی است، سردار بودن یعنی اینکه سر در بدن نداشته باشیم.
همرزم شهید سلیمانی در خصوص مقام خانواده شهدا گفت: رهبر به فرماندهان سپاه توصیه کرد به شهدا بپردازید که امام زاده های این کشورند. باید به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بها بدهیم. خانواده های شهدا باید با افتخار سرشان را بالا بگیرند چرا که خون این شهیدان به ثمر نشسته و انقلاب اسلامی با وجود این همه تحریم و نیرنگ در برابر استکبار ایستاده است. حزب الله لبنان را ما ساختیم تا در برابر اسرائیل بایستد. آمریکا داعش را وارد سوریه کرد تا بشار اسد را حذف کند و بعد بتواند حزب الله لبنان را نابود کند و در نتیجه ایران تحت فشار قرار بگیرد و بدون حامی بماند، اما وقتی شهید سلیمانی وارد میدان شد گفت: بشار باید بماند و اکنون هم مانده است. اما در مقابل کسانی که در جبهه دشمن بودند و تحت حمایت استکبار قرار داشتند به سرنوشتی دیگر دچار شدند و اکنون خیلی از آنها از بین رفته اند.
نوعی اقدم، با بیان خاطره ای از حضورش در سوریه گفت: داعش به ایران اعلام کرده بود حق ورود به منطقه حلب را ندارید و برای ترساندن نیروهای ایرانی ۴۵ رنجر آمریکایی را به آنجا هلی برن کردند، بعد از تصرف حلب توسط نیروهای مقاومت هر چه گشتیم اثری از رنجرهای آمریکایی ندیدیم تا اینکه متوجه شدیم با لباس زنانه فرار کرده اند.
وی نقش گروه های مقاومت در منطقه را مهم برشمرد و اشاره کرد که در زمان ترامپ عربستان خط لوله انتقال نفت به عمق سه متر تا کشور امارات احداث کرد تا از طریق خشکی، نفت را به کشورها منتقل کند و تنگه هرمز را دور بزند و نقش آن را کمرنگ جلوه دهد، چرا که ایران گفته بود در صورت بروز جنگ، تنگه هرمز را خواهد بست. به دستور ترامپ یک اَبر نفت کش در امارات پهلو گرفت و کشوری که همیشه یک ناو جنگی را برای تهدید به کشورها اعزام می کرد برای اولین بار دو ناو جنگی به تنگه هرمز فرستاد تا به صورت رسمی جنگ با ایران را آغاز کنند. اما به حول و قوه الهی چند پهپاد از یمن به پرواز درآمد و لوله های انتقال نفت را چنان بمباران کردند که کارشناسان اعلام کردند برای بازسازی آن به چندین سال زمان نیاز است. آن ابر نفت کش هم دچار نقص فنی شد و نتوانست حرکت کند و با دیدن این حوادث ترامپ دستور داد ناوهای جنگی ۷۰۰ کیلومتر از تنگه هرمز دور شوند.

فرمانده قرارگاه حضرت زنیب(س) تاکید کرد: بعد از شهادت شهید سلیمانی کار آمریکا به جایی رسید که الان در حال تخلیه پایگاه های خود در منطقه از جمله سوریه و عراق است و نیروهای آن ها از چندین هزار نفر به ده ها نفر رسیده است. من همین جا به عنوان کارشناس نظامی و بین المللی اعلام می کنم که همه آمران و عاملان شهادت شهید سلیمانی به اشد مجازات خواهند رسید و شما این را خواهید دید.
نوعی اقدم در پایان اشاره ای به اخلاق و منش شهید سلیمانی داشت و گفت: در مکتب وی افراط نداریم، یک روز در قرارگاه سوریه نشسته بودیم که به شهید سلیمانی گفتند یکی از فرماندهان شما که مسیحی است در سنگر مشروب می نوشد و نمی داند که رزمندگان مسلمان از این بابت معذب هستند. وی او را با لحن مهربانانه عزیزم صدا زد و بعد از کلی تفقد و احوال پرسی به او توصیه کرد که قبل از عملیات و به خاطر رعایت شرایط، مشروب مصرف نکند. او که متوجه شد قضیه از چه قرار است به خاطر این برخورد خوب و منطقی قول داد تا زنده است از این کار دست بکشد. شب قبل از عملیات، شهید سلیمانی دید کسی در حرم حضرت زینب(س) ناله و زاری می کند، وقتی جلوتر رفت دید همان رزمنده مسیحی است، به او گفت اینجا چکار می کنی؟ آن شخص گفت: درست است که پیامبرانمان دو تا هستند ولی زینب ما یکی است و من به ایشان ارادت دارم، بعدا در روز عملیات همان شخص به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار