سیل جنوب به تاسیسات برق چه میزان خسارت زده است؟

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق ایران گفت سیل اخیر در جنوب کشور طبق برآورد اولیه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات برق وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سیل جنوب به تاسیسات برق چه میزان خسارت زده است؟

«مصطفی رجبی مشهدی» در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: سیل اخیری که در جنوب کشور اتفاق افتاد سبب شد هم‌وطنان زیادی با شرایط سختی روبرو شوند.

وی بروز مشکلات برقی را یکی از این شرایط دانست و ادامه داد: شبکه برق در هرمزگان-پارسیان، بندرعباس، بندرخمیر و جاسک در ساعت هایی ناشی از سیل قطع شده بود و حدود ۴۰ هزار مشترک با قطع برق روبرو شدند که اکنون این مشکل برطرف شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت:برق رسانی به کمتر از ۱۰۰ مشترک در مناطق با دسترسی سخت به دلیل مسایل حمل و نقل و نبود امکان عبور و مرور ادامه دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: در فارس- لامرد و مهر قطعی مشترکان به طور کامل رفع شده و برق‌دار شده اند.

وی نوشت: البته در ساعت هایی چندصد مشترک بی برق شده بودند و آب بردگی پل ها در حوزه شهرستان مهر در منطقه دارالمیزان و مشکلات حمل و نقلی محدودیت هایی در برق رسانی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود:در کرمان- منوجان و جنوب کرمان همه روستاهای بدون برق که به دلیل آب بردگی پایه ها و شبکه ها در ساعت هایی با چند صد مشترک خاموشی روبرو بودند، برق دار شدند.

رجبی مشهدی نوشت: در سیستان و بلوچستان - کنارک و چابهار از چند صد مشترک رفع خاموشی شده و تعدادی مشترک که به دلیل مسایل ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی خاموش شده بودند نیز برق دار شده اند.

وی ادامه داد: اکنون شرایط در کل کشور عادی است و خسارت های سنگین شبکه های برق در حال جبران و رفع است.

سخنگوی صنعت برق نوشت: اکنون فعالیت‌هایی همانند مقاوم سازی، تبدیل کابل ها به کابل خود نگهدار و افزایش پایداری شبکه در دست اقدام قرار داشته یا در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار