استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا:

تیم‌های نشاط‌ افزایی در جامعه در دوران پساکرونا تشکیل شود

رشت ( پانا) - استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان استفاده مداوم از ماسک، رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی عمومی از توفیقات به‌دست آمده در مهار بیماری گفت لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت استادان و صاحب نظران دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه، تیم‌های پژوهشی برای بررسی و احصاء راه‌های نشاط‌افزایی در جامعه در دوران پساکرونا تشکیل شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم‌های نشاط‌ افزایی در جامعه در دوران پساکرونا تشکیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: اهتمام مسئولان مربوطه برای ارائه پوشش بیمه درمان تکمیلی در بیمارستان‌ها ستودنی است و استمرار هماهنگی و انسجام برای مدیریت بیماری در راستای جلوگیری از وارد آمدن هزینه های گزاف به مردم و بیماران مورد تأکید است.

وی استفاده مداوم از ماسک، رعایت جدی توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را موضوعاتی عنوان کرد که پیوسته باید مورد توجه باشد و گفت: در فضاهای عمومی، ناوگان حمل و نقل و نیز مکان های برگزاری مراسم، تهویه مناسب وجود داشته باشد. ضمن آنکه متولیان امر، نسبت به ارائه تذکر مبنی بر مراعات پروتکل ها، دقت نظر داشته باشند.

عباسی با اشاره به اهتمام دولت برای تأمین واکسن مورد نیاز مردم، بر ضرورت مشارکت آحاد جامعه به تزریق دُز سوم واکسن در جهت مهار سویه جدید اُمیکرون تأکید کرد و از صداوسیما و نیز رسانه ها خواست در خصوص ترغیب و تشویق مردم به انجام این مهم و تبیین اهمیت آن، فعالیت های مناسبت انجام دهند.

استاندار گیلان همچنین بر مثبت‌سازی نگرش‌ها در خصوص عملکرد نظام اسلامی و دولت در مدیریت بیماری با استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه ها و نیز انجام مطالعات و پژوهش های لازم در بررسی و احصاء راه‌های نشاط افزایی در جامعه در دوران پساکرونا با بهره گیری از استادان و صاحب نظران دانشگاه ها و حوزه های علمیه به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی تلاش های صورت گرفته و آگاهی رسانی به مردم از توفیقات در مهار بیماری، منجر به اعتمادافزایی عمومی می شود و همه دستگاه ها برای انجام این مهم وظیفه دارند.

استمرار کنترل جدی مرزهای استان، تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و برقراری کلاس های حضوری پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز جدیت در تکمیل اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی از دیگر مواردی بود که عباسی در این جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان بر آنها تأکید کرد.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هر یک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار