استاندار گیلان:

پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی

رشت ( پانا) -  استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی برای رعایت توصیه‌های بهداشتی، گفت: با توجه به نقش اجتماعات انسانی و دورهمی‌های خانوادگی در انتقال ویروس، لازم است مردم از شکل‌گیری چنین اجتماعاتی پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از اقدامات اعضای ستاد و تلاش مشترک همه دست اندرکاران اعم از بخش‌های دولتی و غیردولتی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تصمیمات ستادهای ملی و استانی اظهار کرد: پس از ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی کسب وکارها از ساعت ۱۸ در مراکز استان‌ها، این رویکرد از ۲۰ آبان ماه جاری در رشت به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: از همه اصناف و کسبه‌ای که مشمول این طرح هستند، انتظار می‌رود تا همکاری لازم را با مجریان و ناظران داشته باشند و لازم است مردم نیز در اجرای این مصوبه و در راستای قطع زنجیره کرونا مشارکت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به گذشت حدود ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا و همراهی بیشتر مردم در این مسیر اشاره و خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، مردم به درستی دریافته‌اند که هرچه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بیشتر باشد، آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با نقش آفرینی موثر مردم و همکاری آنان با کادر درمانی و پرستاران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توان در این مسیر موفق بود البته تاکید دارم در این خصوص نظارت‌های لازم نیز به صورت جدی صورت گیرد.

استاندار گیلان رعایت توصیه‌ها از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره بیماری و پیشگیری از انتقال ویروس حائز اهمیت دانست و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد عامل انتقال ویروس، ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است که انتظار می‌رود مردم از شکل‌گیری چنین اجتماعاتی خودداری کنند.

وی هدف از محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام هشدار برای مردم عنوان و خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها در راستای توجه به سلامت عمومی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی‌ست و براین اساس کارگروه رسانه و فضای مجازی و نیز صداوسیمای مرکز استان، نسبت به تبیین اهداف اجرای این محدودیت، فرهنگ‌سازی کرده و برای بالابردن آگاهی و اطلاعات مردم در حوزه سلامت و همچنین استمرار ارائه آموزش‌های کافی به آنها، تولید محتوا داشته باشند.

زارع افزود: اقناع افکار عمومی در زمینه ضرورت اجرای دقیق این طرح، می‌تواند بسترساز شکل گیری همان مسئولیت اجتماعی برای یکایک شهروندان شود چراکه بی‌گمان؛ برای شکست بیماری به همکاری همگانی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته ویروس کرونا نسبت به نخستین روزهای شیوع، جهش یافته و بر این مبنا سرعت انتقال آن افزایش یافته، گفت: این مسئله همه آحاد جامعه را ملزم می‌سازد که موضوع رعایت توصیه‌های بهداشتی را بیشتر از قبل جدی بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تصمیم امروز ستاد ملی مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی از اول آذرماه در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: قرارگاه ستاد ملی و همه دستگاه‌ها، مجری این طرح در سطح جامعه هستند و براساس بار بیماری و بستری مثبت مبتلایان در بیمارستان‌های هر شهر، در سه سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد تعریف شده است.

وی بر ضرورت آمادگی دستگاه‌ها و پیش بینی تمهیدات لازم در راستای اجرای طرح محدودیت طی روزهای باقیمانده تا اول آذرماه تأکید و تصریح کرد: براین اساس در شرایط قرمز یک سوم کارکنان، در سطح نارنجی یک دوم و در سطح زرد دو سوم آنان در محل کار حضور می‌یابند.

استاندار گیلان با تاکید براینکه کاهش حضور کارکنان شامل سطوح مدیریت، معاونان و افراد تأثیرگذار در ادارات نمی‌شود، گفت: از ابتدای آذرماه محدودیت‌های ترددی نیز اعمال و براین اساس خودروهای پلاک بومی نمی‌توانند به شهر دیگر بروند و غیر بومی هم نمی‌توانند وارد شوند.

وی همچنین بر لزوم تقویت و توسعه دولت الکترونیک تاکید و تصریح کرد: در جهت پیگشیری از ترددهای غیرضرور و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تلاش شود تا حدامکان دستگاه‌ها و نهادها ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مراجعات حضوری، از این بستر برای ارائه خدمات لازم به عموم شهروندان استفاده کنند.

زارع تشکیل قرارگاه در ستاد ملی با مسئولیت وزیر کشور پس از جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همانگونه که در ایام اسفند و فروردین ماه گروه‌های جهادی و بسیجی در طرح‌های مختلف به ویژه کمک‌های مومنانه مشارکت داشتند و جزء استان‌های پیشتاز بودیم؛ انتظار می‌رود در اجرای طرح قرارگاه زیستی نیز شاهد همکاری فعالانه آنها باشیم.

وی بر ضرورت تشکیل قرارگاه جهادی در سطح شهرستان‌ها با هدایت فرمانداران و مشارکت فعالانه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز تأکید و تصریح کرد: تشکیل ۶۵ گروه ۱۵ نفره می‌تواند در شناسایی و غربالگری موثر بوده و در این راستا از بستر سامانه ۴۰۳۰ باید بیش از پیش بهره گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار