پیام رییس جمهوری سوریه به مناسبت سالگرد ترور شهید سلیمانی

تهران (پانا) - رئیس جمهوری سوریه در پیامی به مناسبت دومین سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش توسط تروریست‌های آمریکایی، این جنایت را محکوم کرد و آن را فراتر از مرزهای میدانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام رییس جمهوری سوریه به مناسبت سالگرد ترور شهید سلیمانی

به گزارش ایرنا، بشار اسد در پیامی که توسط بثینه شعبان مشاور وی در مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق قرائت شد، تاکید کرد: جنایت آمریکا در حق شهید سلیمانی و المهندس صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرزهای میدانی بود و پای مفاهیم فکری‏، فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

در پیام بشار اسد آمده است: در دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس رفیق وی در مبارزه با تروریسم و طغیان گری بین المللی ما باید بعد از قرائت فاتحه به ارواح این دو شهید و تامل در این زمینه، از خود بپرسیم که چرا کشوری در حد و اندازه آمریکا تصمیم می گیرد به شخصی حمله کند که خودش را سرباز مبارزه با تروریسم می دانست؟ یعنی همان کسی که تمامی امکانات نظامی، نیروی انسانی و تجهیزات را به خدمت گرفت تا عناصر تروریستی، افراطی و خونریز را شکست دهد.

رییس جمهوری سوریه افزود: اگر وی (سلیمانی) برای طرح ها و حضور آمریکا و هم پیمانان غربی و محلی اش در سوریه یا لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی خطری نداشت مورد حمله قرار نمی گرفت. معادله ای که سران آمریکا را واداشت تا این جنایت پلید را در حق شهید سلیمانی و هم رزمش المهندس مرتکب شوند، صرفا نظامی نبود بلکه فراتر از مرزهای میدانی بود و پای مفاهیم فکری و فرهنگی و اخلاقی در میان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار