مدیرکل آموزش و پرورش فارس :

معلمان، آغازگر تحولات اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت هستند

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت در راستای توسعه عدالت آموزشی باید به فکر تدوین مدل‌های عملیاتی برای رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و محروم باشیم.

کد مطلب: ۱۲۴۵۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، آغازگر تحولات اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت هستند

محمد خلیل عسکری در نشست با روسای آموزش و پرورش سراسر استان در شیراز گفت: بومی‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین از اولویت کارهای ما خواهد بود و باید باورهای معلمان را نسبت به رسالتی که دارند تقویت کنیم.

او ادامه داد: در دهه‌های انقلاب سند تحول بنیادینی در کار نبود اما باورها و ارزش‌هایی که در ذهن و قلب معلمان بود باعث تربیت و پرورش بزرگ مردانی چون شهید سلیمانی و هم نسل‌های ایشان شد.

عسکری افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری را با تاکید بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اجرا خواهی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش باید به سمت اصلاح ساختار موجود رفت اظهار کرد: باید با تمرکز بر مجریان سند تحول بنیادین، یعنی معلمان، آغازگر تحولات اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت باشیم زیرا بدون اجرای سند تحول بنیادین نمیتوان جوانی را تراز جمهوری اسلامی تربیت کرد.

عسکری از همه روسای ادارات آموزش و پرورش خواست که برش‌های استانی نقشه مهندسی کشور را با دقت مطالعه کنند تا برش‌های شهرستانی و منطقه‌ای نیز در این راستا تدوین شود.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس بیان کرد: در آموزش و پرورش باید وحدت بخشی و همدلی و حفظ حرمت ها به نحو احسنت صورت گیرد تا چتر انقلابی‌گری به پهنای اندیشه‌های شهید سلیمانی باز شود همچنین باید به مسایل اعتقادی به ویژه اقامه نماز در سطح ادارات و مدارس توجه ویژه داشته باشیم زیرا که تنها با تکیه بر این ارزش‌هاست که می‌توان ثمربخش ظاهر شد.

عسکری با بیان اینکه از همین الان باید برنامه‌ریزی لازم برای بازگشایی دوران پسا کرونا را انجام دهیم افزود: همه ادارات تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری مدارس را انجام دهند تا مدارسی که وضعیت مناسبی دارند آموزش‌ها را حضوری دنبال کنند.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مراجعه‌کنندگان باید مورد توجه واقع شود تا کار مردم به نحو مقتضی و شایسته انجام شود.

او ادامه داد: زمینه برای ارتباط مستقیم با معلمان و دانش‌آموزان سراسر فارس توسط روسای آموزش و پرورش استان فراهم شود تا از نزدیک پی گیر مشکلات این عزیزان باشیم.

عسکری اضافه کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات فرهنگیان به ویژه اجرای رتبه بندی باید به نحو شایسته بهره برد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس درخصوص رتبه‌بندی دبیران گفت: اجرای رتبه‌بندی یک فرصت آموزشی است و یقینا به بالا رفتن کیفیت سیستم تعلیم و تربیت کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: انتظار داریم ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس حسن اهتمام ویژه‌ای برای پی‌گیری و اجرای مطلوب بخشنامه‌های ارسالی از سوی وزارت متبوع و اداره کل آموزش و پرورش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار