دراولین جلسه اجرای طرح نماد در منطقه ۴عنوان شد:

با اجرای طرح نماد می توان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کرد

تهران(پانا)-با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و توانمندسازی مشاوران اجرا و هماهنگی طرح نماد( نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ) می توان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
با اجرای طرح نماد می توان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کرد

اولین جلسه آموزش طرح ملی نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) ویژه مشاوران و با حضور مشاوران مدارس منطقه ۴ و زهرا اصغر پور، مهدی طالبی و محمد طالبی مدرس این کارگاه برگزارشد.

با توجه به اهمیت طرح نماد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت برخورد موثر و سازنده با دانش‌آموزان آسیب‌پذیر یا آسیب‌دیده، بخشی از طرح نماد به آموزش مهارت‌های ارتقایی مشاوران اختصاص یافته است که برگزاری یک سلسله جلسات آموزش تخصصی حضوری و آنلاین انجام خواهد شد.

زهرا اصغرپور؛ کارشناس مشاوره منطقه ضمن تشریح دستورالعمل های طرح ملی نماداظهارکرد: «طرح نماد، مخفف شده طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است و در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.» با اجرای طرح نماد می توان زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم کرد.

وی به شرح نکاتی در زمینه دقت در ثبت دقیق پروتکل های درمانی در سامانه نماد و ارجاع موارد خاص فوریت های روانی -اجتماعی، ثبت تجارب برتر درمانی خود پرداخت.

اصغرپور با اشاره به آموزش هایی که جهت ثبت دانش آموزان در سامانه نماد برگزار شد، افزود: دانش آموزانی که در معرض آسیب قرار گرفته اند لزوما در سامانه نماد ثبت و به منطقه ارجاع شوند.

لازم به ذکر است، این جلسات آموزشی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در سه روز برگزار خواهد شد و مدرس این کارگاه طالبی مشاور مرکز مشاوره جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار