مشاور رییس‌‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

وجود جنگ در جهان به خاطر انحراف از توصیه‌های انبیای الهی است

تهران (پانا) - مشاور رییس‌‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت وجود جنگ و تنش در جهان به خاطر انحراف از توصیه‌های انبیای الهی است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود جنگ در جهان به خاطر انحراف از توصیه‌های انبیای الهی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با حضور در کلیسای «ماگیورگیس قدیس» میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را به همه مسیحیان و همه انسان‌های آزاده جهان تبریک گفت.

ماموستا عبدالسلام کریمی همچنین در این کلیسا با اسقف کلیسای شرق آشوری در ایران دیدار و با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی اظهارداشت: حضرت مسیح(ع) مبشر عشق و محبت و آزادی برای همه انسان های جهان هستند و میلاد فرخنده ایشان در حقیقت جشن احیای پیام آزادی و آزادگی در جهان باشد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه حضرت عیسی جزو پیامبران اولوالعزم محسوب می‌شوند، گفت: همه انبیای الهی رسول و فرستاده خداوند و برای رهایی انسان هاآمده اند و خداوند فرموده است که تفاوتی بین آنان نیست لذا همه فرستاده شده‌اند تا دین الهی را معرفی و انسان را از اطاعت غیر خدا نفی کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: پیامبران الهی هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و انسان‌ها هم اگر تابع واقعی آنها باشند نباید هیچ گونه اختلافی با هم داشته باشند و هرگونه اختلاف و سوء تفاهم نشانه عدم اطلاع و جهالت است که باید تلاش کنیم از بین برود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و انسجام، اظهارداشت: همه ملت ایران در شعار آزادی و آزادگی و نوع دوستی در کنار هم هستند.

ماموستا کریمی ادامه داد:ریشه و عصاره ادیان توحیدی و وحی الهی یکی است و آن اطاعت و تبعیت از خداوند متعال است و همه فرستاده شده‌اند تا پیام الهی را به انسان‌ها برسانند و اگر اختلافی وجود دارد، ناشی از برداشت‌ها و تفاسیر گوناگون است و باید سعی کنیم بجای برداشت و تفاسیر شخصی دیدگاه خداوند را بدست بیاوریم.

وی افزود: راه نجات بشریت در این است که واقعا مطیع عملی آموزه‌های انبیای الهی باشیم و وجود جنگ و تنش در جهان به خاطر انحراف از توصیه‌های انبیای الهی است.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: در مورد حضرت عیسی (ع) در روایات اسلامی آمده است که ایشان در دولت عدل الهی که توسط امام مهدی(عج) اقامه می‌شود، هم حضور و هم مشارکت دارند. باید توجه داشت که اشتراکات زیادی بین مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی وجود دارد و به تعبیری، خدای کلیسا و کنیسه و مسجد یکی است و مهم این است که با کنار زدن برداشت‌های شخصی و انحرافی، ارتباط قلبی با خداوند برقرار سازیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: از دیدگاه حکومت دینی همه انسان‌ها دارای حرمت و احترام هستند و اسلام مخالف تبعیض و بی‌عدالتی است و می‌توانیم با همدلی و انسجام و زندگی مسالمت آمیز که در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است، الگوی عملی برای سایر کشورها ارائه دهیم.

در این مراسم اسقف بنیامین، اسقف کلیسای شرق آشوری در ایران نیز در سخنانی اظهارداشت: مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران هویت دینی قومی خود را حفظ و براحتی مراسم و امور فرهنگی و تربیتی خود را انجام می‌دهند و امروز ما در ارتباط مستقیم با دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌توانیم مطالبات و درخواست‌های خود را پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار