مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران

کریمیان: در آموزش و پرورش نباید جهاد تبیین روی زمین بماند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران لازمه اجرای تحقق سند تحول بنیادین را رویکرد بیانیه گام دوم دانست و بر جهاد تبیین در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کریمیان: در آموزش و پرورش نباید جهاد تبیین روی زمین بماند

علیرضاکریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در معاونت پرورشی و فرهنگی، گفت: من به این معاونت تعلق خاطر دارم چراکه سال های زیادی مربی تربیتی بوده ام و فعالیت های بسیاری در حوزه امورتربیتی داشته ام.
هرکدام از ما یک حاج قاسم هستیم
وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و گرامی داشت یاد و خاطره ایشان اظهار کرد: فراموش نکنیم هر کدام از ما یک حاج قاسم هستیم، اگر امروز او نیست هر یک از ما در حوزه ماموریت و مسئولیتمان یک حاج قاسم هستیم که باید راه او را ادامه دهیم و امیدواریم با یک هم افزایی تمام دغدغه ها رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر نقش فضاهای پرورشی در امر تربیت؛ بر تشکیل کمیته احیاء و بهسازی فضاهای فرهنگی و اردوگاهی تاکید کرد و گفت: سازوکاری را طراحی کنید تا فضاهای فرهنگی و اردوگاهی در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گیرد که هم باعث تقویت و انسجام خانواده می شود و هم امر تربیت و تحکیم خانواده و بهره بری از فضاهای پرورشی محقق می شود.

ما در حوزه پرورشی معلم می خواهیم؛ مدرس نیستیم که صرفا به تکالیف آموزشی بپردازیم


کریمیان با بیان اینکه، همه ما مربی هستیم و باید به امر تربیت تاکید کنیم خاطرنشان کرد: تفاوت معلم و مربی با مدرس در این است که نگاه تربیتی دارد؛ ما در حوزه پرورشی معلم می خواهیم؛ مدرس نیستیم که صرفا به تکالیف آموزشی بپردازیم؛ باید به موارد تربیتی هم توجه شود و اگر یک کار مثمرثمر انجام دهیم بهتر از چندین اقدام بی ثمر است.

در آموزش و پرورش نباید جهاد تبیین روی زمین بماند
وی با تاکید بر جهاد تبیین که در منویات مقام معظم رهبری نیز بدان پرداخته شده و در احیا سبک تربیتی اسلامی موثر است افزود: در آموزش و پرورش نباید جهاد تبیین روی زمین بماند و باید تمام دغدغه های مقام معظم رهبری در این مورد رسیدگی شود.می بایست افتخارات گذشته تعریف و تبیین شود و نگاه امیدوارانه به آینده داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه و مسیر هدف را مشخص کرده اند؛ لازمه تحقق و اجرای سند تحول بنیادین را اجرای آن با رویکرد بیانیه گام دوم عنوان کرد و گفت: باید در کنار پشتیبانی درسی و آموزشی پشتیبانی عاطفی و تربیتی هم باشد تا سند تحول بنیادین با کیفیت اجرا شود.

اگر معلم در حوزه تربیت دانش آموز موثر باشد؛ سند تحول محقق شده
کریمیان تصریح کرد: اگر معلم توانست در حوزه تربیت دانش آموز موثر و موفق عمل کند سند تحول محقق شده است. مخاطب اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب نوجوانان و جوانان هستند و آن ها امروز دانش آموزان ما و در آینده مدیران و آینده سازان این مرز و بوم هستند؛ نیاز است تا در راستای اجرای سند تحول بنیادین تمام تلاش خود را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در پایان ضمن بیان خاطراتی از دوران فعالیت های تربیتی خود در مناطق مختلف آموزش و پرورش شهر تهران؛ بر امر تربیت و تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد تاکید کرد و گفت: در حوزه تربیتی و پرورشی باید با جدیت فعالیت کرد و مشاوره ها باید تخصصی و با رویکرد اسلامی باشد و در آن مباحث اسلامی، اخلاقی و انسانی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار