علیرضا کریمیان:

شورا و کارکرد مهم آن یعنی مشارکت، موجب افزایش بهره‌وری است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پیامی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش؛‌ آموزش و پرورش را به عنوان متولی فرآیند تعلیم و تربیت، زیر بنای توسعه و پیشرفت کشور دانست و با بیان اینکه مشورت کردن یکی از مولفه های مهم شورا است؛ مشارکت را موجب افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شورا و کارکرد مهم آن یعنی مشارکت، موجب افزایش بهره‌وری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ متن پیام کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مولفه های مهم شورا؛ مشورت کردن است که این امر در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته است. مشورت یک نوع پویش است که به انسان کمک می کند تا با استفاده از نظرات، آراء و اندیشه های مختلف، توانایی و استعدادهای خود را تقویت و ارتقاء بخشد و به همان نسبت، این پدیده در درون نهادها و سازمان ها نیز می تواند بیشترین تأثیر را در حاکمیت عقل و عقلانیت و اتخاذ مناسب ترین راهکارها و تصمیمات داشته باشد. شورا و کارکرد مهم آن یعنی مشارکت، موجب افزایش بهره وری در کار سازمانی، وحدت رویه بین کارگزاران و بروز ابداعات، خلاقیت، تفکر و در نهایت موجب توسعه همه جانبه سازمان می شود.

آموزش و پرورش به عنوان متولی فرآیند تعلیم و تربیت، زیر بنای توسعه و پیشرفت کشور است که با بهره گیری از تفکر برنامه محوری و فناوری نوین اطلاعات، زمینه ساز شکوفایی فطرت و بروز استعداد ها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی - ایرانی دانش آموزان در راستای تربیت نسلی متعهد، تعالی جو، تحول آفرین و بصیر در حریم مقدس مدرسه است و نویدبخش آینده ای پویا و روشن برای ایران اسلامی است و شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی توسعه آن به شمار می رود. شوراهای آموزش و پرورش می توانند با حضور مدیران ارشد اجرایی، شخصیت های مذهبی، صاحب نظران تعلیم و تربیت، نمایندگان و معتمدان و بهره مندی از ظرفیت های قانونی و امکانات حوزه های مختلف؛ در جهت شناسایی، رفع تنگناها و محدودیت ها و ارائه راهکارهای مناسب اقدام نمایند.

در همین راستا، فرایند یافتن ظرفیت های جدیدی که می تواند رهگشای نظام تعلیم و تربیت باشد، استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات موجود و مساعدت و مشارکت دستگاه های مسئول عضو شورا و بهره گیری از خلاقیت ها و طرح های جامع با ظرفیت عظیم مردمی است.

امیدوارم با همکاری و حمایت های اعضای محترم، این شورا بتواند در سطوح مختلف با تشریک مساعی و استفاده از کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، زمینه رشد و ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش را فراهم سازد.

در همین راستا، شورای آموزش و پرورش شهر تهران با بهره گیری از اهداف قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، سیاست های راهبردی خود را به شرح ذیل اعلام می دارد:

1- تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش.

2- جلب همکاری نهادها و دستگاه های برون سازمانی.

3- بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی.

4- تأکید بر حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها با توجه به شیوع بیماری کرونا.

5- تأکید بر بهره مندی همه دانش آموزان از آموزش با کیفیت با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا.

6- معرفی، تبیین و تشریح قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و بهره مندی از ظرفیت های آن.

7- تشکیل و تقویت کارگروه های تخصصی و ارتقاء کیفیت مصوبات.

8- رفع موانع و محدودیت های موجود و ارتقاء ظرفیت های قانونی.

9- تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش.

با استعانت از خداوند متعال بتوانیم با تلاش مضاعف مسئولین آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و همچنین اعضای محترم شورا در عملی کردن و اجرایی کردن سیاست های مذکور و تعیین راهبردهای عملیاتی برای آنها گام های موثری را برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار