در آیین نامگذاری مرکز علوم و فنون شهید فخری‌زاده

کریمیان: دانش آموزان؛ سکان داران راهبری و مدیریت آینده کشور هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه ادامه دادن راه شهدا وظیفه همه افراد است تاکید کرد؛ دانش آموزان سکان داران راهبری و مدیریت آینده کشور هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کریمیان: دانش آموزان؛  سکان داران  راهبری و مدیریت آینده کشور هستند

افتتاح ساختمان مرکزی علوم و فنون دبیرستان ماندگار البرز منطقه 6 تهران با برگزاری آیینی با شکوه به نام شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور مزین شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، آیین نامگذاری مرکز علوم و فنون دبیرستان ماندگار البرز با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و همکاران منطقه 6 و اعضاء هیات امناء دبیرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

مدیر دبیرستان ماندگار البرز در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان به ویژه خانواده دانشمند بزرگ هسته ای، در این آیین گفت: اقتدار و قدرت امروز ایران، نتیجه مجاهدت و از خودگذشتگی تمام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در راستای نامگذاری مرکز علوم و فنون به نام دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور بیان کرد: این مرکز پایگاه پژوهش، نوآوری، مهارت و محلی برای رویش اندیشه های نوین وحرف های نو علمی است و مرکزی برای تربیت و پرورش دانشمندان آینده ایران اسلامی است.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز اظهارکرد: سرمایه گذاری در برخی از عرصه ها از جمله نانو، فناوری، دفاعی و انرژی صلح آمیز هسته ای بر پایه توجه به علم و فناوری بوده که موجب کسب رتبه های بالای کشور در دنیا شده است.

کریمیان در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را برای ما به روشنی ترسیم کرده اند و افق و چشم انداز پیش روی ما مشخص شده و مسئولیت بسیار خطیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در این بیانیه عمدتا مطالب خطاب به نوجوانان و جوانان است خطاب به دانش آموزان بیان کرد: با همت والای خود سکان راهبری و مدیریت جامعه را در آینده به دست بگیرید و با عزت و قدرت همچون گذشته با تجهیز خود به سلاح دانایی و دانش در این مسیر که بهاء سنگینی داده شده است؛ گام های استواری بردارید؛ تا در آینده شاهد حضور احمدی روشنی ها و فخری زاده های فراوانی برای اعتلاء نام ایران اسلامی باشیم.

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: با خدمت صادقانه به مردم که وظیفه ما است، می توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کریمیان خاطرنشان کرد: ظرفیت دبیرستان ماندگار البرز؛ ظرفیت ممتازی است و بخاطر حضور سرمایه های انسانی و همکاران فرزانه و فرهیخته که در این دبیرستان تلاش می کنند، موجبات رشد و تعالی آینده سازان این مرز و بوم فراهم می شود و در بخش دیگر دانش آموزان مستعد، توانمند و باانگیزه ای هستند که روشنی بخش راه پیشروی کشور خواهند بود.

در ادامه فرزند شهید فخری زاده؛ مطالبی در مورد زندگینامه این شهید بزرگوار به عنوان یک عنصر علمی کم نظیر بیان کرد.

در پایان این مراسم؛ ضمن افتتاح مرکز علوم و فنون دبیرستان ماندگار البرز؛ با اهداء لوح سپاس و تندیس از برترین های این واحد آموزشی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار