درد شانه نشانه چیست

تهران (پانا) - بسیاری از افراد تصور می‌کنند با هر درد شانه حتما مشکل قلبی پیدا کرده‌اند و به سرعت نگران می‌شوند، در حالی‌که هر درد شانه‌ای لزوما به معنای درد قلب نیست و برای بررسی بیشتر باید به متخصص بیماری‌های قلبی یا ارتوپد مراجعه کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
درد شانه نشانه چیست

به گزارش ایسنا، منصور کریمی اظهار کرد: دردهای شانه تهدید کننده حیات نیستند، اما دردهایی که مربوط به قلب هستند بسیار حائز اهمیتند و نباید بی تفاوت از کنار آن‌ها رد شد.

وی افزود: حتما باید این دردها را از دردهای شانه تفکیک کنیم و بخصوص دردهایی که سمت چپ است ممکن است انتشار داشته باشد به شانه چپ که بسیار مهم هستند که حتما باید آن را افتراق دهیم.

این متخصص ارتوپدی بیان کرد: دردهای شانه دردهایی هستند که عمدتا مبهم بوده و با حرکات شانه ایجاد می‌شوند برعکس دردهای قلبی که ممکن است در حالت استراحت یا راه رفتن برای مریض ایجاد شود.

کریمی با بیان اینکه دردهای شانه درهایی هستند که عمدتا با فعالیت اتفاق می‌افتند، تصریح کرد: در صورت آسیب دیدگی حاد و ناگهانی که باعث درد شدید شانه شده است ، در اولین فرصت باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. اگر شدت درد کم باشد، ممکن است چند روز استراحت داشته باشید تا ببینید آیا زمان مشکل را برطرف می کند یا خیر. در صورت ادامه علائم، به پزشک مراجعه کنید؛
پزشک شما ارزیابی کاملی را انجام می‌دهد تا علت درد شانه شما را مشخص کند و گزینه‌های درمانی را برای شما فراهم کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار