نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:

سوادآموزی در سرعت رشد و تکامل جوامع در حال توسعه تعیین‌کننده است

تبریز (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، در جمع کارکنان سوادآموزی استان گفت سوادآموزی در سرعت رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفاء می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی در سرعت رشد و تکامل جوامع در حال توسعه تعیین‌کننده است

حجه الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در جمع کارکنان سوادآموزی استان به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: سوادآموزی در سرعت رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفا می کند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های استعمار از دیرباز برای بردگی فکری ملتها، بی سواد نگه داشتن آنهاست.

آل هاشم با بیان اینکه در زمان‌های نه چندان دور تنها اشراف حق ادامه تحصیل داشتند، گفت: به زعم استعمار باسواد بودن مردم برای منافع آنها زیانبار بود.

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استعمار به طرق مختلف از جمله اشغال مستقیم در صدد کنترل نخبگان کشورها بوده تا مانع ترقی و پیشرفت آنها شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: سوادآموزی برای جوامع در حال توسعه در سرعت رشد و تکامل آنها کمک زیادی می کند.

وی همچنین افزود: نقش سوادآموزی و آموزش در راستای کاهش آسیب ها و رعایت حقوق شهروندی تعیین کننده است.

آل هاشم تصریح کرد: سوادآموزان پیش از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به موضوعاتی نیاز دارند که بیشتر در زندگی به آنها کاربرد داشته و از جمله نیازهای این بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه نقش تکنولوژی و بهره برداری از سبک های نوین در آموزش بخصوص در دوران کرونا پررنگتر شد خاطرنشان کرد: با شروع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی تولید محتوای آموزشی برای انتشار در شبکه های مجازی و شاد گامی ارزشمند در فعال نگه داشتن جریان آموزش بود.

امام جمعه تبریز ابتکار و خلاقیت و تلاشهای مدافعین آموزش در دوران کرونا را ماندگار دانست و مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله رسانه ها را در ترغیب و تشویق بی سوادان به شرکت در کلاسها خواستار شد.

آذربایجان‌شرقی در سال 99 رتبه نخست میزان جذب سوادآموز را در کشور کسب کرد

معاون سوادآموزی استان نیز در ابتدا طی گزارشی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب تشکیل نهضت سوادآموزی بود.

اسفندیار صادقی با اشاره به اینکه امام راحل دستور تاسیس این مهم را دادند، افزود: این رویداد نقطه عطفی در تاریخ آموزشی و عدالت آموزشی بود.

وی ادامه داد: مجموعه سواد آموزی بر پایه آموزه های دینی و منویات مقام معظم رهبری در تلاش است که این معضل را ریشه کن کنیم.

صادقی همچنین گفت: در راستای ارتقاء سطح سواد، علاوه بر کلاس‌های سوادآموزی اقداماتی از قبیل کلاس‌های کامپیوتر،خیاطی در مجموعه برگزار می شود.

اسفندیار صادقی با بیان اینکه امسال به همت جمعی مجموعه و نهادهای برون سازی رتبه نخست در میزان جذب باسوادی در کشور را داریم، اظهار کرد: علاوه بر کلاس‌های سوادآموزی برای افراد عادی، این دوره ها در مراکز آموزش نظامی و ندامتگاه ها نیز برگزار می شود.

در پایان با اعطاء لوح سپاس و هدایایی از فعالین حوزه سوادآموزی استان تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار