امام جمعه تبریز:

مهم ترین رویکرد آموزشی قرآن، جامعیت آموزش قرآن است

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه در آیین اختتامیه مجازی اولین جشنواره کشوری روش‌های نوین تدریس کتب مراکز دارالقرآن کریم کشور جامعیت آموزش قرآن را مهم ترین رویکرد آموزشی قرآن دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۳۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین رویکرد آموزشی قرآن، جامعیت آموزش قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: امروزه هدف از تعلیم و تربیت، تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری از نسلی به نسل جدید نبوده، بلکه ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها، شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها است.

وی با اشاره به اینکه روش های تدریس به عنوان یکی از عوامل به کمک این رسالت آمده است، خاطرنشان کرد: هدف نهایی تدریس به وسیله مجموعه ای از تکالیف، مشتمل بر آگاهی و معلومات مشخص و ساخت فکری و فرآیندهای شناختی تعیین شده است.

امام جمعه تبریز افزود: مهمترین رویکرد آموزشی قرآن، جامعیت آموزشی آن است، یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد که از یک سو همه حیطه های یادگیری را شامل شود و علاقه دانش آموزان به قرآن و یادگیری آن تاکید کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان و خطاب به عموم مدیران و مربیان مراکز دارالقرآن کشور عنوان کرد: توجه به موضوع انس با قرآن کریم و ایجاد علاقه به یادگیری در دانش آموزان، تعیین اهداف دروس قرآنی با توجه به اهداف آموزش و پرورش به ویژه در دوره های ابتدایی و جامعیت آموزش قرآن با تاکید بر آموزش روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم را از نکات مهم و تاثیر گذار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار