نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

باید افراد با سلیقه، با هنر و با انگیزه را در حوزه آموزش و پرورش به کار بگیریم

تبریز(پانا)- نماینده فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های چشمگیر آموزش و پرورش در حوزه های مختلف، استفاده از افراد با سلیقه، با هنر و با انگیزه را در حوزه آموزش و پرورش را توصیه کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
باید افراد با سلیقه، با هنر و با انگیزه را در حوزه آموزش و پرورش به کار بگیریم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کشورگفت: در حوزه فعالیت های قرآنی و معارف دینی اداره کل آموزش و پرورش فعالیت های چشمگیری انجام داده اند که در هیچ جای کشور این همه مستمع وجود ندارد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم افراد با سلیقه، با هنر و با انگیزه را در حوزه آموزش و پرورش به کار بگیریم، قطعا خیلی موثر خواهد بود. این فرصت بسیار ارزشمندی در رابطه با نماز، قرآن، عترت و معارف دینی است چرا که نماز ما این همه تبلیغ شده است. ما روزانه اگر دقت کنیم برای هر نماز ۷۰ بار تبلیغ می کنیم. ما کدام عبادت را داریم که برایش این همه تبلیغ شده باشد؟ همین نماز باید در آموزش و پرورش طوری تبلیغ شود که دانش آموز نه با اجبار بلکه باید طوری برنامه ریزی شود که دانش آموز با میل و علاقه ی خود در نماز حاضر شود.

وی اظهار داشت: خدا را شاکریم که اکنون نماز خانه های خوبی در مدارس ساخته شده اند. مسئوایت آموزش و پرورش خیلی سخت، حساس و سنگین است. از طرفی جذب نیرو های تبلیغی مناسب و با انگیزه کاری مضاعف است تا بتواند بیایند و در مجموعه موفق شوند. و ما از همت بالای وزارتخانه و شخص وزیر محترم آموزش و پرورش در این مورد بسیار سپاسگزاریم.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی از توجه و عنایت مدیر کل آموزش و پرورش به مسئله نماز و قرآن و فعالیت های دینی بسیار سپاسگزاریم .

همچنین در این دیدار مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کشور ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مورد حمایت از همکاران ستادی اداره کل آموزش و پرورش این استان در موضوع نماز خطاب به امام جمعه محبوب تبریز گفت: شما یک کار الگویی در کشور انجام می دهید که بخش عمده آن نشان از نگاه تربیتی و نگاه ویژه شما به کودک و نوجوان است که این یک عمل تعاملی است.

میکاییل باقری افزود: این که یک نماینده ولی فقیه برای دانش آموزان استان برای حضور در مدرسه وقت بگذارد و در نماز جمعه به دانش آموز شخصیت و جایگاه و اجازه نقش آفرینی دهد، یک الگو برای همه است.

وی ادامه داد: شما تحول خواه و تحول آفرین بوده اید. ما نیز این مسئولیت را پذیرفته این که تحول ایجاد کنیم و دنبال این هستیم که کار هایی که تا کنون انجام شده را تعمیم دهیم.

باقری اظهار داشت: یکی از کار های خوبی که در آذربایجان شرقی انجام شده و دغدغه خوب و تحسین بر انگیز استان است، همین نهضت نماز خانه سازی است و امیدواریم با عنایت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که در فضای مجازی حضور دارند و سواد رسانه ای بالایی دارند این نهضت به استان های دیگر نیز صادر شود.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: قرار است این فرهنگ سازی در تمام ائمه جمعه ایجاد شود که آن ها هم در هفته قرآن و عترت(۲۰ لغایت ۲۶ آذر) برگزار خواهد شد، این جشنواره را مطرح کنند.

همچنین در ابتدای این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی با بیان این که فصل جدیدی در حوزه تعلیم و تربیت شروع شده است، گفت: به عبارت دیگر مکتب جدیدی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مخصوصا در حوزه تعلیم و تربیت برای فرزندان عزیزمان در دل مدارس استان ایجاد شده و این را بیشتر معلمان و دانش آموزان چه در فضای مجازی و چه در کلاس های حضوری به خوبی احساس می کنند. فلذا امام جمعه ی عزیز ما میزان ارتباطشان با مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت از ما هم روان تر و سخت تر است و انشاالله بتوانیم از این نعمت الهی در بدنه ی آموزش و پرورش نهایت استفاده را داشته باشیم.

جعفر پاشایی افزود: آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی میزبان ۵ رویداد فرهنگی بسیار بزرگ ملی در سطح استان است که این کار بسیار بزرگ فرهنگی از لحاظ بار فرهنگی قطعا تاثیر زیادی در حوزه های گوناگون خواهد داشت. از جمله این رویداد ها می توان به اجلاس سراسری نماز که از مدت ها پیش مقدمات آن در استان و کشور انجام گرفته و کمیته های آن تشکیل شده، اشاره کرد. امیدواریم این کار بسیار بزرگ فرهنگی در حوزه نماز، هم در مورد اقامه و هم در توسعه اشاعه نماز کارساز باشد.

وی ادامه داد: از رویداد های بعدی می توان به مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، سومین جشنواره همخوانی و مدیحه سرایی دارالقرآن های سراسر کشور، جشنواره الگوی برتر تدریس کتب دارالقرآن سراسر کشور و همینطور پایش مراکز دالقران سراسر کشور اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به نهضت نمازخانه سازی در استان گفت: نهضت نماز خانه سازی در استان کلید خورده و ۱۶۲ نماز خانه مدرسه ای در استان احداث کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار