استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد؛

نظام تعلیم و تربیت، باید روزآمد و پاسخگوی نیاز جامعه باشد

۸ دی، یادآور پیشتازی مردم گیلان در ولایتمداری و بصیرت است

رشت (پانا) - استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تصریح اینکه نظام تعلیم و تربیت، باید روزآمد و پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ گفت به‌منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز  بایستی اهتمام لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نظام تعلیم و تربیت، باید روزآمد و پاسخگوی نیاز جامعه باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و نیز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مردم آگاه گیلان را که در هشتم دی ماه یک روز زودتر از دیگر نقاط کشور در صحنه نمایش ولایتمداری حضور یافتند، مردمی بصیر و طلایه دار بصیرت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش همه بایستی اهتمام ورزند، اهمیت تعلیم و تربیت را موضوعی آشکار ذکر و خاطرنشان کرد: نقشه راه این حوزه، بر اساس اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی، برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشخص است.

وی ادامه داد: به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برای تربیت جوانان آینده‌ساز بایستی اهتمام لازم صورت گیرد و این امر، هم نیازمند برنامه ریزی درسی و هم برنامه ریزی آموزشی است.

عباسی نقش معلمان را در پرورش نسل آینده مطابق با ارزش های انقلابی، اثرگذار ذکر و اضافه کرد: ضعفی که طی یک دهه گذشته در بخش تربیت منابع انسانی داشته ایم، بایستی برطرف شود.

وی با تصریح اینکه نظام تعلیم و تربیت باید روزآمد باشد، گفت: تحمیل نیروهای انسانی به این نظام، به فرآیند آموزش ضربه می زند.

وی تصمیم گیری صحیح و مدیریت متناسب با شرایط زمانی و منطقه ای و در نظر داشتن توزیع مناسب جغرافیایی منابع انسانی را در ارائه آموزش های کیفی موثر خواند.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش توجه به نوسازی و استحکام مدارس را مورد تأکید قرار داد و گفت: املاک بلااستفاده هم جزو سرمایه ها محسوب می شود و باید نسبت به مولد کردن آنها در جهت فراهم سازی زمینه رفاه قشر فرهنگی، اقدام شود.

اهتمام به گسترش بیش از پیش سوادآموزی و باسوادکردن همه اقشار جامعه از دیگر مواردی بود که دکتر عباسی بر آن تاکید کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به هفته شوراهای آموزش و پرورش اشاره و مشارکت مردم در حوزه های آموزشی را واجد اهمیت ذکر کرد و گفت: مردم گیلان همواره در امور عام المنفعه پیشتاز بوده اند و بایستی بیش از پیش زمینه مشارکت آنان بویژه در بخش های مرتبط با آموزش، فراهم شود.

در این جلسه گزارش هایی در خصوص تعداد مدارس در حال ساخت، مدارس خالی و واحدهای فرسوده برای استفاده بهینه، برآوردی از میزان سرمایه گذاری، اشتغال و تعداد بیمه شدگان در مدارس و مراکز غیردولتی، برنامه ریزی برگزاری همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و نیز پیشرفت و اتمام پروژه استخر فرهنگیان ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار