نظرات دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی می‌تواند عامل مهمی در کیفیت‌بخشی مدارس باشد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٢، در نشست با اعضای شورای دانش‌آموزی منطقه، مشورت‌ها و نظرات دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی را عاملی راه گشا برای کیفیت‌بخشی در مدارس و تبادل اطلاعات میان آنها دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
نظرات دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی می‌تواند عامل مهمی در کیفیت‌بخشی مدارس باشد

حمید شاه منصوری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٢ در نشست اعضای نمایندگان شورای دانش آموزی منطقه که در سالن شورای منطقه برگزار شد، توضیحاتی در مورد شرایط و مشکلات حضور دانش آموزان در مدرسه عنوان کرد و از زوایای دید مختلف، مشکلات این شرایط را بیان کرد.

وی از جایگاه و اهمیت شورای دانش آموزی سخن گفت و افزود: قطعا مشورت ها و نظرات دانش آموزان می تواند برای کیفیت بخشی در مدارس تاثیر پذیر و راه گشا باشد. تبادل اطلاعات بین دانش آموزان می‌تواند برای دیگر دانش آموزان مثمرثمر باشد.

شاه منصوری اضافه کرد: بستر یادگیری نسبت به گذشته تغییر کرده و معلم تنها متکلم وحده نیست. بلکه نقش راهنما و هدایت کننده را دارد. در این شرایط اعتماد دوطرفه باید حاکم باشد. این اعتماد با پذیرفتن مسئولیت برقرار می‌شود و این موارد تدریجی حاصل خواهد شد.

مدیر منطقه افزود: بعد از کسب اعتماد از دانش آموز به عنوان مشاور استفاده خواهد شد. مشاور، کسی که امین است و از نظراتش استفاده می شود و این موارد منجر به ارتقا و توانمندسازی مدارس می شود.

وی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش اهمیت دادن به سلامت دانش آموز است و قانونمند بودن دانش آموزان در حل مشکلات و مسائل مدرسه و جامعه را امری مهم برشمرد.

وی در ادامه در مورد بانک زمان، مزایا و چگونگی استفاده از این اپلیکیشن جدید صحبت کرد.

همچنین در ادامه محمد خزائی زارع؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، از مجلس دانش آموزی، اسناد، طرح ها و دوره ها و جلساتی که دانش آموزان با آن در ارتباط هستند سخن گفت و از نظرات دانش آموزان که می‌تواند در اسناد و طرح ها مفید واقع شود صحبت کرد.

همچنین علی خلیلی؛ مدیر سازمان دانش آموزی توضیحات لازم از فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در فضای مجازی و حضوری موارد ضروری را بیان کرد.

در آخر دانش آموزان تک تک سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مدیر منطقه به سوالات مطرح شده توضیحات لازم را ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار