پرسش مهر، جایگاه عرضه عشق به کشور در بین دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش رودهن، شرکت دانش‌آموزان درمسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری را جایگاهی برای عرضه عشق و علاقه دانش‌آموزان به کشور‌ معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسش مهر، جایگاه  عرضه عشق به کشور در بین دانش‌آموزان است

داوری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در شورای داوری آثار فرهنگی هنری در آموزش و پرورش رودهن در سطح منطقه برگزار شد و آثار نفرات منتخب منطقه، به واحد فرهنگی هنری آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ارسال شد.

زینب اشکور کیایی، کارشناس فرهنگی، هنری آموزش و پرورش رودهن در این رابطه بیان کرد: هر سال با توجه به پرسش مطرح شده ریاست جمهور محترم، دانش‌آموزان علاقمند و مستعد در زمینه‌های هنری و ادبی آثاری با موضوع جواب پرسش مطرح شده ریاست جمهور، تهیه و جهت شرکت در مسابقه پرسش مهر به منطقه ارائه می‌کنند.

وی افزود: آثار در معاونت پرورشی و‌ تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن و زیر نظر شورای داوری بررسی و‌ منتخبین اعلام می‌‌شوند و در مرحله بعد این دانش‌آموزان پای به رقابت استانی و در نهایت رقابت کشوری می‌گذارند. امسال با توجه به دستورالعمل مسابقات پرسش مهر، فقط دانش آموزان متوسطه دوم مجوز حضور و شرکت را داشتند بنابراین با محدودیت بیشتری در تعداد و کیفیت و تنوع آثار نسبت به سال گذشته رو‌به‌رو بودیم.

کیایی بیان کرد: در زمینه داوری آثار، تلاش صورت گرفت آثاری با بالاترین امتیاز کسب شده با توجه به دستور‌العمل‌های این مسابقات انتخاب شوند تا آثار ارسالی منطقه به استان ضمن کیفیت و بالا بودن امتیاز، بتوانند در رقابت استانی و کشوری موفق عمل کنند، به همین دلیل، این امر کار داوری را سخت می‌کرد، زیرا ضمن توجه به معیارها و امتیاز‌ها باید به خلاقیت و نوآوری و استعداد به کار رفته در اثر هم توجه ویژه ای صورت می‌گرفت تا کلیه شرکت کنندگان در این‌ مسابقات به طور یکسان و بدون پیش داوری و داشتن چند رای مثبت به مرحله بعد صعود کنند.

کیایی تصریح کرد: باتوجه به پرسش ریاست جمهوری که پرسیده بودند، برای داشتن یک ایران قوی چه باید کرد؟ دانش آموزان مستعد و خلاق در مدارس رودهن در قالب‌های نقاشی، پوستر و بسیاری زمینه های دیگر، آثار ارسال کردند. نکته‌ای که در بطن و محتوای این آثار خیلی خود‌نمایی می‌کرد عشق و علاقه‌ای بود که دانش‌آموزان به کشور خود ایران دارند و ریز‌بینانه و با‌ وسواس به مسائلی که کشورشان با آن درگیر است فکر می‌کنند و بسیار زیبا در آثار هنری و ادبی خود نیز، آن‌ها را پرداخت و تجزیه و تحلیل می‌کنند که البته این موضوع جای بسیار خوشحالی وخرسندی دارد چرا که نشان می‌دهد فرزندان ما حتی در مدارس دغدغه کشور را دارند و فکر و ذهن‌ و قلب‌ آنها حتی در قاب هنر برای ایران می‌تپد‌ و بی‌شک‌ هنر چون از دل بر‌می آید بر دل نیز می‌نشیند. امید‌واریم روزی همین دانش‌آموزان چه در صحنه هنر و یا هر جای دیگر، موجبات سربلندی ایران را فراهم کنند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار