امام جمعه رودهن:

رفع آسیب‌های اخلاقی هدف برنامه‌های تربیتی درمدارس است

رودهن (پانا)- امام جمعه رودهن در جلسه هم‌اندیشی با آموزش و پرورش رودهن هدف فعالیت‌های تربیتی‌ و آموزشی را رفع آسیب‌های اخلاقی دانش‌آموزان معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رفع آسیب‌های اخلاقی هدف برنامه‌های تربیتی درمدارس است

جلسه هم‌اندیشی پیرامون فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس و ارتقای آن‌، بین آموزش و پرورش رودهن و حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه رودهن در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد. در این دیدار، زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، سید احمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش رودهن، کارشناسان و مسئولان مربوطه واحد پرورشی آموزش و پرورش رودهن در دفتر امام جمعه حضور داشتند.

زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن در این مراسم بر ضرورت برگزاری جلسات هم‌اندیشی و گفتگو به منظور هما‌هنگی‌های بیشتر بین آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی هنری و تربیتی در منطقه تاکید کرد و استمرار در برگزاری این گونه جلسات و پیگیری مصو‌بات را ضروری و زمینه‌ساز شکوفایی و کیفیت‌بخشی به کلیه فعالیت‌های پرورشی دانست.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی بیان کرد: فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در مدارس باید متمرکز بر نیاز‌های دانش‌آموزان باشد و ضرورت‌هایی که در زندگی و بالندگی آن‌ها اولویت دارد، مدنظر قرار گرفته شود؛ همچنین آموزش و پرورش لازم است به خصوص در بخش تربیتی و فرهنگی، به دانش‌آموزان در قاب نیاز‌های‌ آن‌ها بنگرد و توجه ویژه‌ ای به این امر انجام دهد، چرا که همیشه روزنه نفوذ آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی، عدم رفع نیاز‌های افراد در جامعه هستند. لازم است در جبهه تربیت و آموزش جا‌معه، اولویت‌ها را مشخص کنیم و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را منطبق با آن‌ها انجام دهیم تا ضمن ایجاد جذابیت بتوانیم آموزش و تربیت را همسو با نیاز‌های دانش‌آموزان کنیم و میزان اثر‌گذاری و نفوذ را افزایش دهیم.

سید احمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌ و پرورش رودهن در این جلسه همچنین تصریح کرد: معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش با تمام‌توان و کارکنان خود در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، بهداشت، تربیت‌بدنی و مشاوره در حال انجام و عملیاتی‌ کردن برنامه سالیانه پرورشی است و در این مسیر بی‌شک اولویت دانش‌آموزان هستند و این‌که بتوانیم با اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در مدارس گامی هرچند کوچک در رشد تربیتی و پرورشی شخصیت دانش‌آموزان برداریم.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی به رسالت خود در نظام تعلیم و تربیت واقف هستند و حلقه پیوند آنها و دانش‌آموز، همدلی است. کلیه برنامه‌ها باید از دید یک دانش‌آموز و از دریچه نگاه او داوری شود و اگر تغییر و رشدی در شخصیت و در هویتی وجودی، دینی و ملی و ارزشی او ایجاد شد معنای آن موفقیت در تربیت خواهد بود و این‌ که برنامه‌ها و گام‌های ما مسیر درستی را در حال طی کردن است و اگر این‌گونه نبود بدون تردید باید در برنامه‌ها و اساس‌نامه‌های اجرایی و برنامه سالانه پرورشی تغییر و باز‌مهندسی ایجاد کنیم.

الهی‌ نیا افزود: یکی از اهداف حائز اهمیت حوزه پرورشی و تربیتی در مدارس، ایجاد بصیرت و شناخت در دانش‌آموزان است به همین‌ منظور همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تدارکات لازم جهت برگزاری ۴۳ نشست بصیرتی در مدارس متوسطه در سطح منطقه را انجام دادیم تا گامی در جهت حفظ ارزش‌های ملی در بین دانش‌آموزان برداریم و دانش مفید و کار‌آمدی جهت بصیرت ملی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

در پایان این جلسه هماهنگی‌ها و مذاکرات لازم جهت برگزاری جلسه هم‌اندیشی با مربیان و معاونین پرورشی مدارس رودهن با امام جمعه رودهن صورت گرفت و تاریخ برگزاری جلسه ۱۴دی ماه اعلام شد. همچنین کلیه کارشنا‌سان واحد پرورشی آموزش و پرورش رودهن برنامه‌ها و اقدامات قسمت مربوطه خود را بیان کرده و مختصری درباره هر کدام توضیح دادند تا کلیه برنامه های تربیتی در طی سال تحصیلی منطبق با مصوبات و گفتگو‌های انجام شده در جلسه باشد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار