حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

پیش از فاجعه باید فکری به حال پرسپولیس و استقلال می‌کردند؛ با این روند فوتبال ایران تعلیق می‌شود

بازی سپاهان و پرسپولیس ۶ امتیازی است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است در صورتی که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا رعایت نشود، تعلیق فوتبال ایران دور از انتظار نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش از فاجعه باید فکری به حال پرسپولیس و استقلال می‌کردند؛ با این روند فوتبال ایران تعلیق می‌شود

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا درباره برتری پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر ایران گفت: «شاهد بازی سنگینی از سوی دو تیم بودیم و پرسپولیس تا پیش از اینکه بتواند روی اشتباه گلر ذوب‌آهن به گل برسد کار سختی داشت اما بعد از گل، کار کمی راحت‌تر از قبل شد. ذوب آهن برای باخت به تهران نیامده بود و دنبال حداقل امتیاز از این بازی بود و به همین علت بازیکنان این تیم سعی می‌کردند با دوندگی بالا روزنه‌های نفوذ بازیکنان پرسپولیس را مسدود کنند.»

وی ادامه داد: «بازی بسته‌ای که ذوب آهن با دوندگی بالای بازیکنان ارائه داد هم باعث شد تا ما فوتبال خوبی را از دو تیم نبینیم اما باز هم خدا را شکر در روزی که فوتبال خوبی را شاهد نبودیم پرسپولیس به 3 امتیاز رسید. اصولا تیم‌هایی که شخصیت قهرمانی دارند و ذهن برنده برای آن‌ها تعریف شده است توانایی این را دارند که این بازی‌های بسته را به اصطلاح درآورند و با عبور از این بازی‌ها امتیاز جمع کنند.»

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره ال‌کلاسیکو فوتبال ایران بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس که قرار است این هفته در شهر اراک در هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار شود، گفت: «این بازی را باید یکی از دیدارهای شش امتیازی این فصل لیگ برتر ایران دانست چرا که برنده این بازی به صدر جدول نزدیک خواهد شد و تیم بازنده از کورس قهرمانی دور می‌شود. به عبارت دیگر این بازی را می‌توان یکی از فینال‌های این فصل لیگ برتر دانست که حتی برنده آن ممکن است قهرمان این فصل لیگ برتر هم شود. اما نکته مهم درباره این بازی این است که واقعا چرا باید بازی مهم سپاهان و پرسپولیس در اراک برگزار شود؟ هنوز هم ما متوجه نشدیم این چه نوع تنبیه انضباطی است که برای این دو تیم در نظر گرفته‌اند.»

درخشان در ادامه در واکنش به محروم شدن پرسپولیس و استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «خیلی زودتر از اینکه به این فاجعه می‌رسیدیم باید فکری به حال ماجرا می‌کردند و ایرادات برطرف می‌شد نه اینکه الان که کار بحرانی شده دنبال این هستند که وزیر ورزش و رئیس فدراسیون ماجرا را موقتا حل و فصل کنند. این موضوع مشکل امروز و دیروز نیست و چند سال است که باشگاه‌های ما با آن درگیر هستند و هر وقت مشکل پیش آمده مدیران فدراسیون فوتبال مهلتی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته‌اند اما با پایان مهلت عملا اتفاقی رخ نداده است.»

وی در پایان گفت: «ما ملزم هستیم که شرایطی که AFC مد نظر دارد و دستور داده را رعایت کنیم تا جای حرف و حدیثی باقی نماند، اصلا بعید نیست در صورت ادامه همین روند ما شاهد تعلیق فوتبال ایران هم باشیم و برخورد کنفدراسیون فوتبال آسیا با فوتبال ایران تندتر از حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار