افتتاحیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی استان گیلان

رشت (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و انتقال مفاهیم بهداشتی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی استان گیلان

امیر سراجی، در آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی که در دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه 2 رشت برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت در مدارس پس از دریافت آموزش‌های لازم در حوزه سلامت، این مفاهیم را به سایر دانش‌آموزان و اولیاء آنان منتقل می‌کنند. نقش سفیران سلامت در اشاعه تندرستی، نشاط، پویایی و ارتقاء سبک زندگی سالم موجب این شد که بیش از 96 درصد دانش‌آموزان استان در رده سنی 12 تا ۱۸ سال واکسینه شوند و رتبه برتر را در سطح کشور کسب کنند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت سفیران سلامت در اجرای برنامه‌های بهداشتی مدارس، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ تغذیه سالم برای افزایش سیستم ایمنی بدن در شرایط پاندمی بیماری کرونا و اهمیت تحرک بدنی در حفظ سلامتی، از موضوعات مهم این جشنواره است.

شایان ذکر است طرح سفیران سلامت مدارس استان گیلان در سال تحصیلی جاری با عضویت 60 هزار دانش‌آموز آغاز به کار کرد. در پایان این آیین از سفیران سلامت تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار