عملکرد شوراهای آموزش و پرورش کشور در ایام کرونا تجلی مشارکت در نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد عملکرد شوراهای آموزش و پرورش کشور در ایام کرونا تجلی مشارکت در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد شوراهای آموزش و پرورش کشور در ایام کرونا تجلی مشارکت در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رسول پاپایی مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش دردوره آموزشی توانمندسازی اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: در زیست بوم جدید کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا، شوراهای آموزش و پرورش در سوق دادن، تصمیمات جلسات و جلب مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله بهداشت و درمان، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در تجهیز مدارس به ملزوماتی از جمله نرم افزار و سخت افزارهای لازم الکترونیکی برای آموزش مجازی، ضدعفونی مدارس، تهیه ماسک در حمایت از عدم تعطیلی آموزش در کشور تجربه‌ای موفق و قابل توجه داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح بازنگری در قانون شوراهای آموزش و پرورش متناسب با نیازها و زیست بوم جدید نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد: طرح بازنگری در قانون شوراهای آموزش و پرورش به عنوان بستر مشارکت‌پذیری و مشارکت جویی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هم ابزار توسعه است و هم هدف غایی توسعه، افزود: مشارکت در تمامی جوامع دنیا رکن اصلی توسعه محسوب می‌گردد و امروزه نگاه مردم دنیا در سطح کلان دیگر فقط آموزش و پرورش عمومی و صرفاً سواد خواندن و نوشتن نیست، بلکه آموزش حقوق شهروندی، کیفیت زندگی و به طور کلی آموزش در قالب تعاریف جدید یونسکو از سواد را در بر می‌گیرد.

پاپایی عنوان کرد: مشارکت سه ارزش اصلی در درون خود به همراه دارد که از جمله آنها؛ شرکت در سرنوشت، تمرکزگریزی و نظارت‌پذیری است که امروزه باعث شده در دنیا به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشریح راهکارهای توسعه آموزش و پرورش گفت: مهمترین راهکار، افزایش مشارکت است که می‌توان بر مبنای آن و با جذب همکاری بخش‌های دولتی و مردمی زمینه توسعه را درآموزش و پرورش مهیا کرد.

وی با اشاره به تدوین نظام جامع مشارکت و ارائه به شورای عالی آموزش و پرورش جهت تصویب، تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که در آن تقاضا برای آموزش همه‌گیر شده و برای پاسخگویی به این مطالبه یک راهکار اساسی بیشتر باقی نمی‌ماند و آن هم جلب توسعه مشارکت است.

مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش و مناطق آزاد و تجاری وزارت آموزش و پرورش همچنین به تبیین اهداف برگزاری این نشست پرداخت و با اشاره به وظایف و اختیارات قانونی شوراهای آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: نقش شوراهای آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت نقشی قانونی، موثر و تحول آفرین است.

پاپایی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در سطح کشور برخوردار است و سایر استان‌ها از آن به عنوان یک نمونه موفق الگوبرداری می‌کنند که بی شک حاکی از تلاش بی وقفه رئیس و اعضای محترم شورای آموزش و پرورش این استان است.

دوره آموزشی توانمندسازی اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با هدف تقویت نقش شوراهای آموزش و پرورش مناطق ۲۱ گانه با مقتضیات تربیتی در زیست بوم جدید به میزبانی اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار