عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

طرح شورای شهر تهران برای ممنوعیت ورود مدیران ناآشنا به شهرداری

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت که مدیرانی که از بیرون شهرداری می‌آیند با ساختار و ادبیات شهرداری آشنا نیستند و ممکن است تصمیمی بگیرند که باعث بی‌انگیزگی کارکنان شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح شورای شهر تهران برای ممنوعیت ورود مدیران ناآشنا به شهرداری

ناصر امانی درگفت‌وگو با پانا با اشاره به طرح الـزام شـهرداری تهـران در اسـتفاده از نـیروی انسـانی موجود و واجـد شرایط در پست‌های مـدیریتی که به تازگی یک فوریت آن در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است و اینکه این طرح دخالت در اجرا محسوب نمی‌شود، گفت: «شورا در این طرح نگفته است که شهرداری چه کسی را به عنوان مدیر بگذارد و چه کسی را نه؟ شورا یک ضابطه‌ای را مشخص کرده که براساس آن تاکید شده است با توجه به اینکه درون شهرداری تهران به اندازه کافی نیروی تخصصی و مدیریتی وجود دارد اولویت در پست‌های مدیریتی میانی با نیروهای درون شهرداری است.»

وی ادامه داد: «در این طرح تاکید شده است که شهرداری برای پست‌های میانه در صورت تصویب این طرح حق ندارد از بیرون شهرداری نیرو وارد کند و باید از نیروهای بدنه شهرداری استفاده کند، اتفاقا این طرح در کلان‌شهرهایی مثل مشهد و تبریز همان روزهای اول تصویب شده و ما داریم با تاخیر آن را تصویب می‌کنیم! کاش همان روز اول این کار را می‌کردیم. لذا به‌نظر نمی‌آید که اصلا دخالت در اجرا باشد.»

امانی درخصوص اینکه انتخاب مدیران از بیرون شهرداری باعث بی‌انگیزگی بدنه شهرداری نخواهد شد، گفت: «یکی از نگرانی‌های ما همین است که مخصوصا بعضی از مدیرانی که سابقه کار در حوزه مدیریت شهری ندارند، وارد سیستم می‌شوند و با فرهنگ و ادبیات و نوع تعامل با کارکنان و مدیران شهرداری آشنا نیستند، حتی با یک صحبت و با یک اظهارنظر ممکن است باعث سرخوردگی و ناامیدی کارکنان شوند.»

وی ادامه داد: «اخیرا هم خبری منتشر شده که یکی از مدیران شهرداری صحبت‌های نامناسبی را با کارکنان داشته‌اند که یکی از اعضای شورا نسبت به این موضوع تذکر داد. علت اینکه ما در مورد نیامدن نیرو از بیرون شهرداری حساس بودیم همین بود، که می‌گوییم اینها با محیط آشنا نیستند و قبلا در یک سازمانی بودند که کاملا ماهیت کارشان، ماموریتشان و نوع تعاملشان با شهرداری متفاوت بوده است. وقتی می‌آیند در این جو قرار می‌گیرند، ممکن است فکر کنند همان سازمان قبلی است و بعد تصمیمی بگیرند و ابلاغی بزنند که باعث ناامیدی و رنجش کارکنان شهرداری تهران شوند. ما با افراد مشکل نداریم. بنابراین امیدواریم این مصوبه قطعی شود و دیگر شاهد ورود نیروهای ناآشنا به حوزه‌ مدیریت شهری نباشیم.»

هفته پیش نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به باز پس‌گیری پست‌های معادل در شهرداری تذکر داده و گفته بود: از طرف مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری نامه‌ای به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران ارسال شده که طی آن خواستار بازپس‌گیری پست‌هایی معادل واگذار شده از بانک پست ذخیره به پرسنل شده‌اند. طبق قانون اختصاص پست معادل به مدیرانی که چند سال در پست مذکور مسئولیت داشتند از جمله وظایف شهرداری در قبال نیروی انسانی است و این حداقل کاری است که می‌توان در قبال همکاران انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار