آموزش خانواده کلید موثر ارتباط بهتر فرزندان و والدین است

تهران (پانا) - رئیس اداره انجمن و اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران آموزش خانواده و آگاهی بخشی در زمینه‌های مختلف تربیتی و ارتباطی بین فرزند و والدین را ضرورتی مهم دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خانواده کلید موثر ارتباط بهتر فرزندان و والدین است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و رابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد تیمورزاده در جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان استان گفت: بی‌شک‌ خانواده‌، نخستین و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ هر فرد محسوب‌ شده و یکی‌ از نهادهای‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ مهم جامعه‌ به شمار می رود.

وی افزود: از این رو هر گونه سخن و اندیشه‌ای دربارۀ تربیت کودکان و نوجوانان، بی‌توجه‌ به‌ نقش حیاتی خانواده، سخن و اندیشه‌ای نادرست قلمداد می‌شود و انتظاری‌ عبث‌ و بیهوده‌ است.

تیمورزاده با اشاره به نقش مکمل خانواده در تربیت دانش آموزان اظهار کرد: فرزندان از کودکی در جریان آموزش‌های غیررسمی خانواده قرار گرفته و در دوران مدرسه این نقش پررنگ‌تر می‌شود، بنابراین آموزش خانواده‌ها و آگاهی بخشی در زمینه‌های مختلف تربیتی و ارتباطی بین فرزند و والدین ضرورتی مهم است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: براین اساس در طول تابستان نیازسنجی از مناطق در خصوص موضوعات آموزش خانواده صورت گرفت و در نهایت تجمیع و بررسی، موضوعات پیشنهادی به مناطق و مدارس ابلاغ شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی دوره‌های آموزش خانواده، دوره های توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده نیز در دستور کار قرار گرفت که دوره اول آن با موضوع مهارت‌های زندگی طی ده روز به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار