معاون آموزش ابتدایی در مراسم اکران فیلم مستند «ماجرای سال آخر» مطرح کرد:

ضرورت بهره‌گیری از تصویر و هنر برای انتقال اهمیت رسالت حرفه‌ای معلمان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم اکران فیلم مستند «ماجرای سال آخر» تاکید کرد بهره‌گیری از تصویر و هنر در قالب ساخت فیلم مستند برای انتقال اهمیت رسالت حرفه‌ای معلمان ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌گیری از تصویر و هنر برای انتقال اهمیت رسالت حرفه‌ای معلمان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، فیلم مستند «ماجرای سال آخر» در جشنواره فیلم‌های مستند در سالن چهارسو اکران شد. در این فیلم روایت سال آخر خدمت خانم سالم آموزگار پایه دوم یکی از مدارس شهر تهران و سبک آموزش و فراز و فرودهای دوره کرونا به تصویر کشیده شده است.

سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با حضور در این مراسم، عزم جزم آموزش وپرورش بابت سفارش ساخت فیلم های کوتاه و بلند و مستند از جلوه های ایثار معلمان؛ با هدف نمایاندن وجوه فاخر حرفه معلمی در قاب رسانه را یک ضرورت جدی دانست.

وی افزود: همان گونه که ارگان ها و سازمان های برون نهاد آموزش و پرورش نظیر پلیس، آتش نشانی، وزارت بهداشت و... با ساخت فیلم های ارزشمند و بهره گیری بهینه از فضای رسانه، هویت حرفه ای خود را در منظر نظر جامعه به تصویر می کشند که در ایجاد انسجام ملی و نشر فرهنگ یکپارچه موثر است؛ آموزش و پرورش نیز باید به این گردونه ملحق شده و خاستگاه مرجعیت فرهنگی خود را تقویت کند.

ربوشه در ادامه ضمن اشاره به نقش عوامل سهیم و موثر در تربیت منطبق با مفاد سند تحول بنیادین بیان کرد: نهاد رسانه امروز بیش از هر زمان دیگری در توسعه تربیت رسانه ای دانش آموزان نقش آفرین است و باید در ادای این سهم جدی و مهم اهتمام خود را بکار گیرد.

در پایان مراسم ربوشه از آموزگار نقش اول مستند اکران شده و فرزندان جوان وی به عنوان مستندسازان این اثر زیبا قدردانی و بر تداوم روال فیلمسازی با سوژه حرفه شریف معلمی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار