معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد:

برنامه ویژه مدرسه، فرصت تنو‌ع‌بخشی به محیط یادگیری، مبتنی بر دوست‌داشتنی‌های کودکان است

تهران(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن اعلام برگزاری دومین جلسه آموزشی راهبران برنامه ویژه مدرسه(بوم) ابتدایی؛ بر اقناع مدیران مدارس مبنی بر استفاده بهینه از مهم ترین امکان این برنامه در بسترآزادی عمل برای مدرسه بر اساس نیازسنجی، خواست سنجی و سنجش امکانات تاکید کرد تا رشد و توسعه سازمان مدرسه، رشد و توسعه حرفه ای معلمان و رشد و یادگیری دانش آموزان دستاورد اجرای این برنامه نوگرا در مدرسه باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ویژه مدرسه، فرصت تنو‌ع‌بخشی به محیط یادگیری، مبتنی بر دوست‌داشتنی‌های کودکان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون آموزش ابتدایی از برگزاری دومین جلسه آموزشی راهبران برنامه ویژه مدرسه(بوم) ابتدایی با حضور محبی دبیر برنامه ویژه مدرسه در وزارت متبوع خبر داد.

سعید ربوشه در جلسه راهبران بوم اظهار کرد: برای کیفیت بخشی به ماموریت های دوره ابتدایی در شهر تهران به لحاظ شرایط خاص موجود در آن که شامل جمعیت دانش آموزی زیاد و ... است؛ به پایگاه تخصصی از راهبران نیاز است که در مناطق خود جریان سازی کنند.

وی افزود: شبکه سازی و تربیت افراد متخصص برای هر برنامه از اولویت های مهم این معاونت در سال جاری و گذشته بوده و است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتظار می رود راهبران برنامه بوم به شناسایی افراد توانمند و علاقه مند در حوزه این برنامه و ایجاد یک حلقه تخصصی همت گماشته تا رویکرد برنامه ریزی سطح مدرسه با توجه به خواست، نیاز دانش آموزان مدرسه، خانواده ها و اجتماع محلی و نیز امکانات موجود یا بالقوه مدرسه و با مشارکت کارکنان مدرسه و با هدایت مدیر مدرسه، نهادینه و محقق شود.

ربوشه بر اقناع مدیران مدارس مبنی بر استفاده بهینه از مهم ترین امکان این برنامه در بسترآزادی عمل برای مدرسه بر اساس نیازسنجی، خواست سنجی و سنجش امکانات تاکید کرد تا رشد و توسعه سازمان مدرسه و رشد و توسعه حرفه ای معلمان و رشد و یادگیری دانش آموزان دستاورد اجرای این برنامه نوگرا در مدرسه باشد.

در ادامه محبی دبیر برنامه بوم در وزارت آموزش و پرورش؛ در خصوص ضرورت تشکیل تیم های یادگیری در هر منطقه توضیحاتی را ارائه و اظهار کرد: نظارت ها در برنامه بوم از نوع نظارت بالینی و با هدف مانع زدایی و یادگیری خواهد بود و بعد از سال نو؛ نمایشگاه های بوم در مدارس برگزار می شود.

وی ادامه داد: مبنای اجرای برنامه بوم تدوین برنامه عملیاتی و نیازسنجی است و از زمان آموزش دوره ابتدایی 60 ساعت به این مهم اختصاص دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار