عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

تکلیف پارکینگ «پروانه» قبل از افتتاح «پلاسکو» مشخص شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت تامین پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو موضوع مهمی است که باید قبل از افتتاح به آن توجه شود.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف پارکینگ «پروانه» قبل از افتتاح «پلاسکو» مشخص شود

ناصرامانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص نزدیک بودن افتتاح پلاسکو و عدم ایمن‌سازی پارکینگ پروانه گفت: «موضوع پارکینگ ساختمان پلاسکو یکی از موضوعات مهم است اگر مساله پارکینگ قبل از افتتاح پیش‌بینی نشود این منطقه دچار جالش می‌شود. خود صاحبان مغازه‌ها هر کدام یک تا دو خودرو دارند و مردمی که می‌خواهند برای خرید به آنجا مراجعه کنند، خیابان این‌گونه نمی‌تواند پاسخگوی این حجم خودرو باشد. بنابراین پارکینگ پلاسکو موضوع مهمی است که باید قبل از افتتاح به آن توجه شود.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص سهم شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 گفت: «هنوز لایحه بودجه 1401 را مطالعه نکرده‌ام. اگر ردیف‌های سال گذشته دوباره تکرار نشده باشد معلوم است که مذاکرات شهرداری و دولت موفقیت‌آمیز نبوده و آن قولی که شهردار در جریان رای‌گیری از شورا مطرح کردند درست نبوده که گفتند برای اجرای برنامه‌هایشان حمایت دولت را پشت سر مدیریت شهری می‌آورند و این عملا محقق نخواهد شد.»

وی ادامه داد: «اگر این حمایت‌ها نباشد، بسیاری از برنامه‌های شهرداری مخصوصا در حوزه حمل و نقل عمومی دوباره با چالش جدی مواجه می‌شود.»

امانی اضافه کرد: «براساس اطلاعات، وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو اصلا وضعیت مناسبی ندارد و ما بسیاری از قطعات مورد نیاز هم مترو و هم اتوبوس را از طریق بازکردن از سایر دستگاه‌هایی که در پارکینگ متوقف شده، تامین می‌کنیم. این تا چه زمانی می‌تواند ادامه پیدا کند؟»

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: «آمدن این ردیف‌ها به تنهایی هم کافی نیست. محقق شدنش مهم است؛ یعنی حتی اگر مبلغ اندکی هم برای شهرداری پیش‌بینی کنند و آن را واگذار کنند، خوب است ولی وقتی شما یک مبلغ بزرگی را در نظر بگیرید که در حمایت حمل‌و‌نقل در بودجه سال آینده ببینند ولی در عمل به ما چیزی ندهند! دردی را دوا نمی‌کند.»

امانی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تشکیل نشدن کمیسیون سوت‌زنی و به روزرسانی اطلاعات در سامانه شفافیت هم گفت: «خوشبختانه رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی تذکری به شهرداری دادند که باید سایت شفافیت به روز بشود و گفتند 70 درصد نسبت به دوره‌ گذشته متاسفانه این سایت افت ثبت رویدادها را دارد و از شهرداری خواستند که اطلاعات را به روی سایت بگذارد.»

وی ادامه داد: «کمیسیون سوت‌زنی را هم پیگیری می‌کنیم که هر چه زودتر تشکیل شود ما هم پیگیری می‌کنیم که نمایندگان شورا معلوم و اعضای شورا هم که عضو آن کمیسیون هستند انشاء‌الله انتخاب شوند و این بخش مربوط به شفافیت را به شکل جدی دنبال کنیم و نسبت به گذشته فعال‌تر و عمق بیشتری به آن ببخشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار