برف و باران در شمال کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در شمال کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران در شمال کشور

طبق بررسی تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، اواخر هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت فراهم است.

طی روزهای سه شنبه (۲۳آذر) و چهارشنبه (۲۴آذر) در شهرهای تهران، البرز، اصفهان، اراک و تبریز کاهش قابل توجه کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ جریانات پر فشار طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و دوشنبه (۲۲آذر) علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شرق اردبیل بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه (۲۲آذر) تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۲۴آذر) به سبب افزایش گرادیان فشاری (نیرویی که باعث حرکت هوا می‌شود) کاهش قابل توجه دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک در شرق کشور قابل پیش بینی است.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه(۲۵آذر) سامانه بارشی نوار غربی کشور را متاثر خواهد کرد که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی را طی روز جمعه (۲۶آذر) و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور به همراه داشته باشد.

خلیج فارس امروز (۲۱ آذر) و دریای عمان سه شنبه (۲۳آذر) مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (۲۲آذر) صاف وغبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۲۳ آذرماه) صاف و غبارآلود اواخروقت قسمتی ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۱و ۲۲ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۸و ۲۹درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار