هدایت تحصیلی شغلی به دانش‌آموز کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد

شهرری (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری در جلسه‌ هدایت تحصیلی گفت هدایت تحصیلی شغلی به دانش‌آموز کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی شغلی به دانش‌آموز کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد

یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، در جلسه‌ هدایت تحصیلی، که به همت کارشناسی مشاوره برگزار شد، گفت: یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه و تربیت انسان‌های سالم، کارآمد و مسئول جهت ایفای نقش اثربخش در زندگی فردی و اجتماعی آینده جامعه است و در این راستا آموزش و پرورش تحت عنوان راهنمایی و هدایت تحصیلی شغلی به دانش آموز کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد و تصمیم‌گیری صحیح‌تری را در انتخاب مسیر آینده تحصیلی شغلی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: هدف از راهنمایی و هدایت تحصیلی شغلی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان جهت انتخاب مناسب ترین رشته تحصیلی بر اساس توانایی و علاقه آنها و متناسب با امکانات و نیازهای شغلی کشور است.

در ادامه جلسه محمدحسین موسی‌لو، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن تقدیر از کارشناسی مشاوره و مشاوران مدارس گفت: هدایت تحصیلی در واقع هدایت و تعیین کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف است تا طبق آن دانش آموزان بتوانند رشته تحصیلی خود را آگاهانه انتخاب کنند.

موسی‌لو، خودآگاهی را یکی از عوامل حائز اهمیت در در این راستا برشمرد و افزود: یکی از عوامل حائز اهمیت و مهم در امر هدایت تحصیلی، خودآگاهی است و دانش آموز با شناخت استعدادها، توانایی‌ها و علایق خود می تواند در این راستا بهتر تصمیم گیری کند.

وی در خصوص عوامل موثر دیگر در فرایند هدایت تحصیلی اظهار کرد: شناخت نیازهای جامعه و شناخت محیط از عوامل حائز اهمیت دیگر در فرایند هدایت تحصیلی است یعنی دانش آموز علاوه بر در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌ها و سوابق تحصیل خود، باید نیازهای جامعه همچون: شغل‌ها، آینده شغلی کشور و شرایط محیط همچون محدودیت‌ها، امکانات رشته‌ها،هنرستان‌ها و دبیرستان ‌ها را بشناسد.


خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار