روناک جعفری، کارگردان «مورس» در گفت‌وگو با پانا:

برای ماندگاری به دنبال جریان‌های کوتاه‌مدت نیستم

ایده فیلم‌نامه مورس از فرار سه زندانی شکل گرفت/ فیلم بلند بعدی‌ام را با حس و حال «مورس» خواهم ساخت/ حجازی فر حرفه‌ای است و مایلم باز هم با وی همکاری کنم

تهران (پانا) - کارگردان فیلم کوتاه «مورس» که به سبک سورئالیسم علاقه دارد از دغدغه تکراری نشدن فیلم‌هایش سخن گفت و راز ماندگاری آثارش را در دنباله‌روی نکردن از جریان‌های کوتاه‌مدت بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برای ماندگاری به دنبال جریان‌های کوتاه‌مدت نیستم

«روناک جعفری» مستندساز و کارگردان جوانی است که آثاری همچون «قطع‌نامه» و «آوایی که عقیقه شد» در کارنامه وی دیده می‌شود.

ایده فیلم‌نامه مورس از فرار سه زندانی شکل گرفت

روناک جعفری در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نگارش فیلم مورس یک سال طول کشید و ایده فیلم از فرار سه زندانی و داستان‌هایی که در گذشته خودم و حافظه عاطفی‌ام در کودکی شکل گرفته بود، به ثمر نشست.»

کارگردان فیلم کوتاه مورس درباره علاقه خود به سبک سورئالیسم گفت: «فیلم بلندی که در دست ساخت دارم در چارچوب سینمای تجربی یا همان فضاسازی‌های موجود در آثار قبلی من است البته این یک علاقه شخصی است و سعی بر ساخت آثاری متفاوت و نه صرفاً تکراری را دارم. همچنین در آثار خود دنباله‌روی جریانی کوتاه‌مدت نیستم و از نظر من همین نکته باعث ماندگاری بیشتر اثر هنری می‌شود. در واقع سینمای کمتر به سورئالیسم توجه می‌شود و از این‌ رو به این سبک می‌پردازم.»

فیلم بلند بعدی‌ام را با حس و حال «مورس» خواهم ساخت

«روناک جعفری» در مورد پروژه بعدی خود گفت: «فیلم‌نامه در حال تحریر است و هنوز تمام نشده و قطعاً حس و حال و فضاسازی و عناصر دیداری و حتی بازی‌های بازیگران و ایده‌ها و داستان، مانند آثار قبلی خواهد بود و دوباره به دنبال چنین چیزی خواهم رفت.»

حجازی‌فر حرفه‌ای است و مایلم بازهم با وی همکاری کنم

روناک جعفری در خصوص تجربه همکاری دوباره با بازیگرانی که در فیلم مورس نقش داشته‌اند، بیان کرد: «در مورد بازی دوباره بازیگران آثار پیشین می‌توانم بگویم هادی حجازی‌فر واقعاً بازیگر حرفه‌ای و خوبی است و اگر نقشی متناسب وجود داشته باشد خوشحال می‌شوم دوباره با وی همکاری کنم. همچنین هومن رهنمون که در تنظیم فیلم‌نامه به من کمک کردند و البته در کارهای قبلی من هم حضور داشتند و خوشحال می‌شوم که با این عزیزان همکاری مجدد داشته باشم.»

روناک جعفری پیش از این چندین اثر مستند از جمله مستند پرتره‌ای درباره خسرو سینایی با عنوان «آوایی که عتیقه شد» و مستند دیگری درباره اکبر عالمی با عنوان «مردی برای تمام فصل‌ها» و فیلم «قطع‌نامه» را ساخته است. آخرین فیلم او با عنوان «بدل» در بسته «۸۸ دقیقه کوتاه» در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده بود.

در خلاصه فیلم مورس آمده است: «همیشه اگه یه سؤال بی‌جواب بود که دوست داشتی از کسی که مرده بپرسی چی بوده؟»

هادی حجازی‌فر، هومن رهنمون، سامان صفاری، سلمان فرخنده، امیر شاهوردی، پروین بغدادی و صحرا اسداللهی بازیگران فیلم کوتاه «مورس» هستند

گفت‌وگو از ایلیا خراطچی و مبینا هوشمندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار