نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در بازدید از مجتمع شریعتی منطقه ١۶

محبّی: مدارس ماندگار، الگوی آموزشی و فرهنگی سایر مدارس هستند

تهران (پانا) - نماینده شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس ماندگار را یک فرهنگ با حفظ هویت دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
محبّی: مدارس ماندگار، الگوی آموزشی و فرهنگی سایر مدارس هستند

سید عبدالله محبّی، نماینده شورای عالی آموزش و پرورش به همراه رئوف علایی معاون متوسطه منطقه، مهدی ابوالحسنی مدیر دبیرستان و هنرستان شریعتی و حسین ربیع پور معاونت هنرستان شریعتی از مجتمع ١١٠ هزار متری دکتر علی شریعتی با امکاناتی چون؛ سالن هفت پرده ٧۵٠ نفری، تالار پذیرایی، زمین چمن طبیعی با سکو، سالن ورزشی، خوابگاه، سالن تنیس، سالن TRX، یازده مدرسه از پیش دبستان، استثنایی تا متوسطه دوم و پژوهش سرا جهت اخذ تاییدیه و مجوز مدرسه و مجتمع ماندگار بازدید به عمل آورد.

سید عبدالله محبّی با اشاره به تعریف مدارس ماندگار در سند تحول بنیادین گفت: مدارس ماندگار، طبق تعریف اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین، الگوی آموزشی و فرهنگی برای سایر مدارس معرفی می شوند. در ٣١ استان کشور تعداد ۵٢ مدرسه ماندگار داریم این مدارس با قدمت تاریخی یک فرهنگ هستند زیرا با ماندگاری، هویتشان حفظ و شناسنامه آن ها ماندگار می شود. مدارس ماندگار با شناسنامه فرهنگی با عناوینی چون شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی در حال فعالیت هستند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس ماندگار را یک برند و نشان برتر دانست و افزود: این مدارس از مدارس خاص هم مزیت بیشتری دارند؛ به شکل هیات امنایی متشکل از مدیر کل آموزش و پرورش، استاندار، میراث فرهنگی، نوسازی، مدیر منطقه، مدیر مدرسه و توسط دو نفر از فارغ التحصیلان همان مدرسه مدیریت، نظارت و حمایت می شوند.

محبّی ضمن بر شمردن مزایای مدارس ماندگار تصریح کرد: مدارس ماندگار تاییدیه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری در نظام تعلیم و تربیت را دارد و این امر مزایایی چون: عدم تعرض صاحبان زر و زور به آن ها، امکان استفاده دانش آموزان و معلمان از امکانات موجود، افزایش شان مدرسه، امکان جذب دانش آموز و معلم خوب، رفع تبعیض و اجرای عدالت آموزشی را به دنبال خواهد داشت در ضمن هر گونه ساخت و ساز یا اصلاح باید مجوز بالا دستی را داشته باشد. در کم شدن ترافیک نیز تاثیر گذار است. در کل مدرسه ماندگار هویت نظام تعلیم و تربیت است و طبیعتا نگاه ویژه ای به این گونه مدارس می شود.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش، در پایان بازدید از مجتمع دکتر علی شریعتی که سند تک برگی کادستر را به عنوان پشتوانه به همراه دارد. در نشستی با اعضای کادر دبیرستان و هنرستان شریعتی این مسئله را مهم دانست و راه کار های لازم را جهت اخذ مصوبه از شورای عالی آموزش و پرورش جهت ماندگار کردن مجتمع و دبیرستان شریعتی یاد آور شد.

وی آرزو کرد تا با همت مضاعف و با کمک کارگروه ها مجتمع و دبیرستان شریعتی؛ به عنوان بزرگترین مجتمع آموزش با موقعیت خوب جغرافیایی و نثار ١١٠٠ شهید دانش آموزاز منطقه که دارالشهدای دانش آموزی ایران نیز هست؛ ملقّب به مجتمع و دبیرستان ماندگار شریعتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار