مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

هدف از تاسیس مدارس ماندگار ایثار، یادگیری فرهنگ از خودگذشتگی دانش آموزان است

تهران(پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، در مراسم افتتاح مدارس ماندگار ایثار منطقه 16، هدف از تاسیس مدارس ماندگار ایثار را یادگیری فرهنگ ایثار دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از تاسیس مدارس ماندگار ایثار، یادگیری فرهنگ از خودگذشتگی دانش آموزان است

به مناسبت ایام الله دهه فجر، مدارس ماندگار ایثار منطقه 16 آموزش و پرورش تهران، با حضور محمد رضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، افتتاح شد.

این مراسم با حضور مصطفی پالیزدار مدیر منطقه 16، مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، جهان آرا رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران شهر تهران، مادر شهیدان خالقی پور، سلیم خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی، قادر پیراسته نیا مشاور مدیر منطقه، نورچئی معاون کل امور فرهنگی بنیاد شهید، تاجیک رئیس بنیاد شهید مناطق 16 و 19، نوری معاون فرهنگی بنیاد شهید مناطق 16 و 19، سرهنگ اسکندری جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهید رجایی منطقه 16، خسروی رئیس فرهنگسرای بهمن، رضا خواه معاون فرهنگی و هنری فرهنگسرای بهمن، شاه منصوری مدیر آموزش و پرورش منطقه 12، احسانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 18، مدیران و مربیان پرورشی مدارس شاهد و مدارس ماندگار ایثار و جمعی از خانواده معزز شهدا در کانون فرهنگی و تربیتی دکتر علی شریعتی منطقه 16 برگزار شد.

محمد رضا رزاقی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، در مراسم افتتاح مدارس ماندگار ایثار منطقه 16 گفت: مدارس ماندگار ایثار، ماندگار در ایثار هستند. هدف از تاسیس این مدارس یادگیری فرهنگ از خودگذشتگی دانش آموزانی است که در این مدارس درس می خوانند. شهدا بدون مطالبه از کسی به خاطر احساس مسئولیت اجتماعی و تشخیص شخصی خودشان اقدام به رشادت کردند و امروز مسئولیت اجتماعی ما با وجود فشارها این است تا از جریانی که شهدا ساختند غفلت نشود.

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشکر از مادر شهیدان خالقی پور و جهان آرا، رئیس اداره امور شاهد و ایثار گران شهر تهران، تصریح کرد: آنچه ما از برگزاری این جلسه انتظار داریم؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. باید به دیگران بگوییم مادر این شهیدان بزرگوار چه پیام و احساسی را به ما انتقال می دهند تا آن را به خوبی به دیگران انعکاس دهیم.

رزاقی ضمن اظهار امیدواری از تاسیس مدارس ماندگار ایثار در سطح کشور گفت: شهدا انتخابی کردند که در راس آن احساس مسئولیت اجتماعی بود؛ خودشان به کمال رسیدند تا ما را هم به کمال برسانند.

مدیر کل امور شاهد و ایثار گران، ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش منطقه 16 قطب تعیین کننده ایجاد مدارس ماندگار ایثار بود، افزود: باید در ترویج ایثار ماندگار بکوشیم و مفهوم تعلیم و تربیتی آن را گسترش دهیم. 1350 مدرسه شاهد در سطح کشور فعال هستند؛ گرچه دیگر شهدا حضور ندارند ولی به ما فرصتی داده شد تا در این مدارس هم یادی از شهیدان کنیم چون در قبال پیام های شهدا مسئولیت داریم.

همچنین مصطفی پالیز دار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 شهرتهران در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: شهدا ستارگانی بودند که امروز الگوی عملی برای دانش آموزان هستند. ما برای این مدارس باید نقشه راه آموزشی، پرورشی و پژوهشی طراحی کنیم. به فکر دوره های آموزشی برای نیروی انسانی باشیم. با این اقدام انشاالله شهدا از ما راضی باشند و مورد شفاعت آن ها قرار بگیریم.

در پایان این مراسم از کتیبه مدارس ماندگار ایثار و کتاب خاطرات مادر سه سالار شهید داود، رسول و علیرضا خالقی پور رو نمایی شد. فروغ مُنهی مادر این شهیدان، کتاب «در گاه این خانه بوسیدنی است» را به مهمانان هدیه داد. همچنین از سر در و کتیبه مدارس ماندگار ایثار دکتر علی شریعتی، شهید فولاد وند، شهید سید فاطمی و الهی رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار