رئیس انجمن بیماران ام اس

داروهای 700 هزار تومانی ام اس،7 میلیون تومان شده است

تهران (پانا) - تعداد ابتلا به بیماری ام اس در خراسان‌شمالی به خصوص در میان زنان افزایش یافته است و به موازات آن قیمت داروها هم 10 برابر قبل شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
داروهای 700 هزار تومانی ام اس،7 میلیون تومان شده است

به گزارش ایسنا، سهیلا پیدا، رئیس انجمن بیماران ام اس در خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد بیماران مبتلا به ام اس در استان رو به افزایش است، اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۰ بیمار مبتلا به این بیماری خاص عضو این انجمن هستند.

به گفته وی بیشتر بیماران مبتلا در این انجمن، زنان هستند.

پیدا در ادامه یکی از مهمترین مشکلات بیماران مبتلا به ام اس در این استان را قیمت داروها بیان کرد و افزود: قیمت داروها روند افزایشی داشته و تهیه آن ها برای بیماران بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص دو نوع خارجی و ایرانی است، ادامه داد: داروهای خارجی که در گذشته با قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان تامین می شد هم اکنون به هفت تا هشت میلیون رسیده و تهیه آن ها برای بیماران بسیار مشکل است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته داروهای ام اس ایرانی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گرفت اما هم اکنون برای آنها نیز قیمت درج شده و بهادار شده اند.

وی تاکیدکرد: داروهای ام اس ایرانی که به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گرفت هم اکنون باید با قیمت ۱۰۰ تا ۳۲۰ هزار تومان خریداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار