امروز موضوع سواد، خواندن و نوشتن نیست، بلکه سواد روز جامعه است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اهمیت سوادآموزی اجتماعی؛ بر توجه به نیازهای روز سوادآموزان در در حوزه‌های سواد ارتباطی، سواد دیجیتال، سواد حقوق شهروندی و... تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
امروز موضوع سواد، خواندن و نوشتن نیست، بلکه سواد روز جامعه است

جلسه بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی صبح امروز با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این نشست، فولادوند با ارائه آماری از میزان سواد در کشورهای دیگر بر توجه به ارزش زمان و وقت افراد تاکید کرد و گفت: در حوزه سوادآموزی باید سواد رفتار اجتماعی نیز آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه اکنون موضوع سواد؛ تنها خواندن و نوشتن نیست، بلکه سواد امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: سواد شامل بخش های متفاوتی چون سواد حقوقی، سواد فناوری و نرم افزار،‌ سواد ارتباطی و ... نیز می شود و در سوادآموزی نیاز روز بی سوادان باید مورد توجه واقع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر الزام تغییرات در ساختار خدمات سواد آموزی بزرگسالان افزود: در حوزه سوادآموزی باید ساختار درسی آموزش بزرگسالان در بعضی قسمت ها تغییر کند و مطابق با نیاز شرایط اجتماعی آن ها باشد در این حوزه باید ساختارهای روانی افراد در نظر گرفته شود.
فولادوند با توجه به آمار میزان باسوادی در شهر تهران گفت: شهر تهران باید الگوی قابل توجهی در کشور باشد و الگو شدن ارائه راهکار موثر جدید می خواهد و باید از موفقیت اجرایی کشورهای دیگر در زمینه سوادآموزی، بهره برد.
وی در ادامه گفت: در مسیر رسیدن به اهداف سوادآموزی، تبیین سود و زیان باسوادی و بی سوادی در جمعیت هدف اهمیت بالایی دارد، چرا که تا ندانیم که بی سوادی چه آسیبی به جامعه می زند، اتفاقات مثبتی نخواهد افتاد نیست و باید تلاش کرد جمعیت هدف مشخص شود.

در ادامه این نشست علاوه بر ارائه گزارش کاملی از فعالیت های انجام شده در حوزه سوادآموزی توسط معاون سوادآموزی شهر تهران؛‌ هر یک از حاضرین جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار