در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

تهران (پانا) - درخواست ابطال دستورالعمل آیین نامه انتصاب معاونین شهرداران ،برگزاری جلسه مشترک میان شورا و مجلس ،بررسی پرونده باغات و... برخی موضوعات مطرح شده در صحن علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران بود .

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

میثم مظفر با انتقاد از آیین نامه ابلاغی انتصابات سطح ۴و۵ مدیران گفت: در این آیین نامه، صدور حکم معاونین شهرداران مناطق، شهرداران نواحی، معاونین سازمان ها و شرکت ها و حتی معاونین ادارات کل ستادی به عهده معاونین شهردار تهران گذاشته شده و افراط بسیار زیادی در تمرکزگرایی مشاهده می شود در حالی که ده ها سال است نسخه تمرکزگرایی منسوخ شده و باید بدنبال تمرکززدایی بود.

وی افزود: اجازه بدهید مدیرانی که منصوب شده اند بتوانند باشجاعت و با اختیار لازم کابینه کاری خود را انتخاب کنند و صرفا تاییدیه های اجمالی را از حوزه های تخصصی ستادی کسب کنند. مگر می شود حکم معاون یک شرکت را فردی خارج از ساختار شرکت صادر کند؟ این مسئله علاوه بر مغایرت با قانون تجارت که استقلال عمل برای شرکت ها پیش بینی کرده است، تناسبات ساختاری و تشکیلاتی را بهم می زند و احتمالا هر مدیر ارشد و توانایی با این مسئله در دل مخالف است ولو اینکه به حرمت آداب تشکیلاتی عجالتا سکوت کند.

مظفر با اشاره به اینکه در این آیین نامه شهردار منطقه حتی حق انتصاب سرپرست موقت را ندارد، بیان نمود که این دستورالعمل روسای سازمان ها و شهرداران مناطق را بشدت تضعیف می کند، لذا درخواست ابطال این آیین نامه را دارم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تشکر از شهرداری تهران درخصوص امکان برقراری مجدد پوشش بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی خطاب به این عزیزان گفت: به سرعت نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی درمان خود و خانواده اقدام کنید.

وی در ادامه درخصوص امکان برقراری مجدد پوشش بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی شهر تهران گفت: بنظر می رسد چنانچه شهرداری تهران به صورت هوشمند و سراسری و بدون فراخوان ثبت نام ، نسبت به برقراری بیمه تکمیلی درمان تاکسیرانان دارای پروانه مجاز اقدام می کرد، روش مناسب تری بود.

وی ادامه داد: اما از همه تاکسیرانان شهر تهران تقاضا دارم هرچه سریعتر در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود و خانواده عزیزشان از طریق سامانه باشگاه رفاهی سازمان تاکسیرانی اقدام نموده و سایر همکاران خدوم خود را نیز نسبت به این امر مطلع کنند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه حل مشکلات تهران عزم ملی می خواهد، برگزاری نشست های مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات و معضلات پایتخت را پیشنهاد داد.

جلسه مشترک با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات پایتخت

سوده نجفی هم در این جلسه طی تذکری گفت: برای رفع مشکلات تهران لازم است تا نشست های مشترکی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس می تواند برخی از مشکلات تهران را حل کند.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از رییس شورای شهر خواست تا این موضوع را پیگیری و برای رفع معضلات تهران از ظرفیت مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

در این جلسه همچنین حبیب کاشانی و میثم مظفر با رای اعضای شورای شهر به عضویت کمیته «بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» درآمدند.

بررسی پرونده باغات

در ادامه این جلسه بررسی پلاک ثبتی های مختلف درباره باغ بودن یا نبودن مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی ۶۸.۱۰۷ اشاره کرد و افزود: این ملک واقع در منطقه یک به مساحت ۴۴۹ متر مربع است که کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن آن داده است.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ۱۷ رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی۱۸۶۳.۲۹۴۴اشاره کرد و افزود: این ملک به مساحت ۳۷۴ متر مربع در منطقه ۲۲ واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران پس از بحث وبررسی به اتفاق آرا با خروج این پلاک ثبتی از دستور کار موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی ۳۳۳۳.۸۵۴.۸ اشاره کرد و افزود: این ملک به مساحت ۲۳۵۸ متر مربع در منطقه یک واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن آن داده است.اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ۱۸ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.در ادامه عباسی به پلاک ثبتی ۷۰.۱۴۷۶۱۱.۷۷ اشاره کرد و افزود: این ملک به مساحت ۱۸۱۱ متر مربع در منطقه یک واقع شده و کمیسیون شهرسازی شورای رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ۲۰ رای موافق به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبیت ۷۰.۴۴۲۳۶.۲ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۱۸۱۱ متر مربع در منطقه یک واقع شده و کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران با ۱۸ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی ۷۰.۱۴۸۷.۱۱۷۶ اشاره کرد و افزود: این ملک در منطقه یک واقع شده که حد نصاب درختان آن ۶۵ اصله است که در حال حاضر وجود ۶۴ اصله درخت در آن گزارش شده است بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با ۲۰ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی ۹۰.۱۶۶.۳۱ اشاره کرد و افزود: حد نصاب درختان این پلاک ثبتی ۲۷ اصله است که در حال حاضر وجود ۳۱ اصله در آن گزارش شده است. برهمین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.در ادامه عباسی به پلاک ثبتی ۶۸.۲۵۳ اشاره کرد و افزود: این پلاک ثبتی حد نصاب ۱۶ اصله را دارد که در حال حاضر وجود ۲۴ اصله درخت در آن گزارش شده است بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با ۱۸ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شهر تهران مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

عباسی به پلاک ثبیت ۳۴.۲۱۴۴.۲اشاره کرد و افزود: این ملک به مساحت ۵۹۴ متر مربع در منطقه یک واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ۱۴ رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

در پایان جلسه ،مهدی چمران در جمع خبرنگاران درباره انتصابات گفت: انتصابات شرایطی دارد و باید این شرایط رعایت شود. بی تردید اگر این شرایط توسط شهرداری رعایت نشود شورا تذکر می دهد. در حقیقت در حال حاضر خود شهرداری شرایطی را اضافه تر تدوین کرده و آن را ابلاغ کرده که برخی اعضا معتقدند این شرایط ابلاغی با قانون مغایرت دارد. لذا مقرر شد این مغایرت ها اصلاح و به شهردار تهران منعکس شود تا در آئین نامه ای که تدوین کردند در صورت وجود مغایرت اصلاح انجام شود.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی نمایشگاه های پر مخاطب در محل نمایشگاه های بین المللی تهران نیز افزود: شب گذشته با رئیس پلیس تهران صحبت کردم قبلا اعلام شده بود که نمایشگاه های پر مخاطب در این محل تشکیل نشود. این موضوع عین توافقی است که در سال ۱۳۸۴ با حضور رئیس جمهور وقت، شهردار و رئیس پلیس وقت تهران امضا شد.

وی تاکید کرد: یکی از اولین بندهای این توافقنامه این بود که نمایشگاه های پر ازدحام در آنجا برگزار نشود. در آن هنگام یک بار نمایشگاهی در مورد اتومبیل برگزار شد که بسیار پر مخاطب بود به شکلی که مردم در بزرگراه شهید چمران اتومبیل های خود را گذاشتند و رفتند و فردا آمدند. یعنی تا این حد ترافیک زیاد شد که امیدی به بازگشایی در آن روز نبود.

وی ادامه داد: نمایشگاه ها و فروشگاه های بهاره و ... که پر ازدحام هستند قرار بود در آنجا تشکیل نشود. البته برگزاری این نمایشگاه ها در مرکز شهر هم فرقی نمی کند و ترافیک سنگینی ایجاد می کند. بر همین اساس مقرر شد شهرداری جایی را برای برگزاری نمایشگاه ها پیش بینی کند که بعدا با برنامه ریزی پس از ۱۳ سال نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد شد که متاسفانه در دوره گذشته نیمه تمام ماند و آسیب های فراوانی دید و در حال حاضر نگهداری و تعمیر آن هزینه زیادی دارد تا آماده برگزاری نمایشگاه شود. البته ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا نمایشگاه ها در آنجا برگزار شود تا از ایجاد ترافیک در تهران و به تبع آن ایجاد آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر تهران دربخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در خصوص جلسه روز گذشته معاون اول رئیس جمهور با موضوع آلودگی هوا و مسئولیتی که به شهرداری تهران محول شده است، گفت: در این جلسه از شورا کسی دعوت نشده بود. چرا که سیستم اجرایی بر عهده شهرداری تهران است. در کمیسیون بررسی آلودگی هوا نیز چون کار اجرایی مطرح است در آنجا نیز از شورا دعوت نمی شود و از شهرداری باید حضور داشته باشند. قطعا نتایج جلسه روز گذشته توسط مدیریت شهری دنبال می شود و هر آنچیزی که قرار شده است شهرداری انجام دهد به خوبی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اقدامات در دست انجام برای کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: اگر بخواهیم ریشه ای به این کار بپردازیم باید ریشه را در حمل و نقل و ترافیک حل کنیم. تا وقتی به این موضوع نپردازیم هر چند که این نشست ها خوب است اما تنها درصدی از مشکل را حل می کند اما موضوع ریشه ای حل نمی شود. باید حداقل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰۰ دستگاه واگن وارد شهر شود که در آن صورت می توان امید داشت ۳۰ درصد آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار