مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨:

در مواجهه با خطرات طبیعی ابزاری که در دست ماست، معلم‌ها هستند

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨ با بیان این که در مواجهه با خطرات طبیعی ابزاری که در دست است، معلم ها هستند و بر ارائه آموزش‌های لازم و درست به معلمان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
در مواجهه با خطرات طبیعی ابزاری که در دست ماست، معلم‌ها هستند

در حاشیه مراسم مانور زلزله در منطقه ۸، مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش این منطقه به پانا گفت: «اگر ما آمادگی و آگاهی لازم نسبت به پدیده های طبیعی مانند سیل و زلزله و ... را نداشته باشیم، هر کدام منجر به تلفات بسیار زیاد و سنگینی خواهد شد. بنابراین باید آموزش های لازم، مقاوم سازی و ایمن سازی را جدی گرفت.»

تجربه ثابت کرده است که وقتی دانش آموز، آموزش های لازم را می بیند، آن را به خانواده منتقل کرده و این باعث فرهنگ سازی است؛ با این وجود خطرات در خانه و مدرسه کم تر شده است.»

وی با توجه به غیرحضوری بودن مدارس در دوران کرونا، اضافه کرد: «در شبکه شاد، کانال های فرهنگی و تربیتی نقش خوبی در زمان آموزش غیرحضوری داشته اند که این آموزش ها به صورت کلیپ هایی چند دقیقه ای در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.»

زمان افزود: «برای ماندگاری آموزش های داده شده، باید دانش آموزان را وادار کنیم تا این مانور را در خانه به شکل عملی انجام دهند‌. به همین منظور آموزش هایی به شکل وبینار نیز برای دانش آموزان گذاشته شده، که امید داریم مفید باشند.»

در ادامه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸، با تاکید بر اهمیت این آموزش ها، گفت: «هم‌اکنون که بخاطر وضعیت کرونا متاسفانه در مدرسه حضور نداریم، در مواجهه با خطرات طبیعی ابزاری که در دست ماست، معلم ها هستند. پس ابتدا باید آموزش درست به معلم داده شود، تا معلم بتواند ایجاد انگیزه در دانش آموزان خود کند و ما باید این مسائل و تعالیم مربوط به آن‌ را جدی بگیریم.»

در پایان نیز مینو زمان در رابطه با همکاری آموزش و پرورش و سازمان هلال احمر، گفت: «ارتباط این دو سازمان مستمر بوده و برنامه هایی برای آموزش برای معلم ها نیز در نظر گرفته شده است.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ ستایش آل یاسین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار