نواختن زنگ ایثار به مناسبت هفته بسیج در شیروان

شیروان (پانا) - زنگ ایثار به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدارس خراسان‌شمالی نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ ایثار به مناسبت هفته بسیج در شیروان

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان در این آیین با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: زنگ ایثار، زنگ استقلال و آزادی وطن و زنگ ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

فرامرز شجاعی با بیان اینکه این محفل یک محفل انقلابی، بسیجی و پرشور و نشاط و استکبارستیز است، افزود: این روزها، یاد و خاطره ابرمرد بسیجی عالم و کشور، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در فضای ایثار و شهادت خالی است.

وی گفت: به همه بدخواهان نظام اسلامی ایران عرض می کنیم اگر چه سردار سلیمانی در بین ما حضور ندارند اما هر کدام از دانش آموزان ما یک سردار سلیمانی هستند که با توانایی در علم و ایمان و روحیه بسیجی در مقابل دشمنان خواهند ایستاد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شیروان نیز در این آیین با اشاره به اینکه بعد از ۴۲ سال هنوز حضور موفق بسیج در همه عرصه ها و حوزه ها قوی است، گفت: امروز بسیج، تفکر و جریان یک حرکت توده عظیم مردمی و خار چشم مستکبران است و هدف از ایجاد بسیج این بود که سرنوشت حفظ و پاسداشت انقلاب اسلامی به خود مردم سپرده شود.

عباسعلی ریحانی افزود: ما امروز شاهد رشد فزاینده نخبگان بسیجی در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و خط مقدم محرومیت‌زدایی در کشور هستیم و اگر امنیت در کشور حاکم است همه این ها به برکت حضور بسیج و بسیجیان است.

وی با بیان اینکه همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و اگر نگاه ما به آبادانی، عزت،استقلال، عظمت و صلابت کشور است، باید نگاه به بسیج و بسیجی باشد گفت: شما دانش‌آموز عزیز باید با درس خواندن خود ادامه دهنده راه و حرکت شهدایی باشید که با جان فشانی خود آن را شروع کرده‌اند.

ریحانی افزود: آموزش و پرورش هم فضای آموزشی و هم فضای تربیتی را مدیریت می‌کند و اگر هر کدام از اینها ضعیف باشد دچار مشکل خواهیم شد و ما امروز دانشمندانی می خواهیم که در تراز گام دوم انقلاب و جامعه و تمدن اسلامی با شعار نه شرقی و غربی و با تفکر بر اساس شعائر پیامبر اسلام(ص) و شریعت و ائمه معصومین(ع) باشند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شیروان در پایان خواستار مطالعه وصیت نامه و خاطرات شهدا توسط دانش آموزان شد تا با تلاش فراوان، زمینه ساز ظهور و شکل گیری نظام اسلامی باشند.

قرائت قرآن توسط دانش آموزان عزیز سیده فاطمه موسوی و زهرا رستمیان از دبیرستان شهید محمد ابراهیم همت، نواخته شدن زنگ ایثار توسط دانش آموز عزیز فاطمه زرهرن فرزند شهید مدافع حرم، مرتضی زرهرن و جمعی از مسئولان، قرائت بخش هایی از زندگینامه دانش آموز شهید علی لندی توسط دانش آموز زهرا علی محمد زاده از دبستان دخترانه شاهد 2، اهدای هدایا به دانش آموزان فاطمه حیدرپور و سوگندخاکسار(پاسخ دهندگان به سوال های طرح شده از بین مطالب سخنران) و پذیرایی از دیگر برنامه های این آیین بود.

در آیین نواختن زنگ ایثار سید وحید میرزا محمد زاده معاون فرماندار، عین الله احمدیشهردار، رمضانعلی رازقی رئیس اداره بنیاد شهید امور ایثارگران، سید عباس سیدیانرئیس اداره ورزش و جوانان، مهدی سعیدی رئیس اداره کار و امور اجتماعی، کاظم زاده و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان عزیز حضور داشتند.

این آیین به همت اداره های آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانشیروان و با همکاری و مشارکت فرشته طالبی، زهرا عبدی، فریده مظلوم و نجمه هوشنگی(مدیران و معاونین پرورشی) و همکاران مدارس دخترانه شاهد ۲ حضرت رقیه(س) و شهید محمد ابراهیم همت برگزار شد.

لازم به یادآوری است که شهرستان شیروان 11 معلم گرانقدر و 106 دانش آموز عزیز، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار