معاون وزیر اقتصاد؛

نقشه راه اقتصادی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری‌ها

تهران (پانا) - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم هماهنگی و انسجام در سیاست‌های مختلف است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه اقتصادی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری‌ها

به گزارش صدا و سیما، سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با حصور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه یکی از نقطه ضعف دولت‌های گذشته، ناهماهنگی و نبود انسجام در تصمیم‌های اقتصادی بوده است، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات اقتصادی در چارچوبی یکپارچه برای رونق تولید و کاهش تورم ایجاد می‌شود.

سبحانیان افزود: وضع معیشتی مردم و شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری کشور در آغاز به کار دولت مناسب نبود و رشد سرمایه گذاری منفی بود و باور کنترل تورم موجب رکود می‌شود هم غلط است. تجارب مختلفی در برخی کشورها وجود داشته که همزمان با کاهش تورم، رونق تولید به وجود آمده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اجرای هر نقشه راه اقتصادی و کنترل تورم و بهبود وضعیت اقصادی نیاز به همکاری بخش‌های مختلف است.

وحید شقاقی کارشناس اقتصادی هم داشتن برنامه و نقشه راه از محاسن دولت سیزدهم برشمرد و گفت: داشتن برنامه پاسخگویی را هم به دنبال خواهد داشت. هر نقشه راهی نیاز به تقدم و تاخری دارد چرا هنوز برخی از نواقص نقشه راه دولت که قرار است اجرا شود برطرف نشده است.

وی تراز اقتصادی کشور را مهمترین اقدامات لازم دولت برای کاهش تورم برشمرد و افزود: برای کنترل تورم، دولت باید سه ناترازی را حل کند. کنترل تورم نیاز به ۱۲ جراحی در اقتصاد کشور دارد.

حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فروش اموال مازاد دولت، در حرف ساده، ولی در عمل پیچیده است. یکی از طرح‌های دولت در نقشه راه، جلوگیری از ایجاد تورم، فروش اموال مازاد برای جبران کسری بودجه است که با توجه به تجربه‌های گذشته با مقاومت دستگاه‌ها مواجه خواهد شد.

وی افزود: این اقدام نیاز به یک مصوبه فرا قوه‌ای دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار