رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

دانش‌آموزان استثنایی مانند دانش‌آموزان دیگر هستند

کاشمر (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت باید در برخورد با دانش‌آموزان استثنایی خصوصیات فردی و اخلاقی آنها را در نظر گرفت اما دانش‌آموزان استثنایی مانند دانش‌آموزان دیگر هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استثنایی مانند دانش‌آموزان دیگر هستند

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با پانا در مورد دانش‌آموزان استثنایی گفت: «دانش‌آموزان استثنایی مانند سایر دانش‌آموزان دیگر هستند، اما همانطور که هر فرد خصوصیات فردی متفاوتی با دیگران دارد دانش‌آموزان استثنایی هم از لحاظ جسمی، ذهنی، زبانی و... خصوصیات فردی دارند.»

حسینی ادامه ادامه داد: «نظام آموزشی ایران از سال ۱۳۷۰ این سازمان را ایجاد کرده است تا متناسب با خصوصیات آن دانش‌آموزان مسئولیت تعلیم و تربیت آنها را بر عهده گرفته و از این رو یکی از وظایف ما این است که برای آنها فضا را بهینه‌سازی کنیم، در ابعاد مختلف از لحاظ فضا، تجهیزات، کتب درسی، خانواده، جامعه و دانش آموزان که دانش آموزان عادی هم باید در برخورد با یکدیگر نوع رفتار با یک دانش آموز استثنایی را در نظر بگیرند. یعنی همانطور که ما در رفتار با دیگران باید تفاوت‌های فردی را در نظر بگیریم، در رفتار با دانش‌آموزان استثنایی هم باید این کار را انجام دهیم. ما باید بدانیم که این دانش‌آموزان هم استعدادهایی دارند، گر چه داری نقص‌های از جمله جسمی و ذهنی هستند، اما آنها هم سرشار از استعدادهای مختلف هستند.»

خبرنگار: فرزآد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار