مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت بانوان فرهنگی در رفع آسیب‌های اجتماعی

اهواز(پانا)- مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت باید در بحث آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که مربوط به خانواده‌ها است با خانواده‌ها ارتباط داشته باشیم و برای رفع آنها  از ظرفیت بانوان فرهنگی  استفاد کنیم.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت بانوان فرهنگی در رفع آسیب‌های اجتماعی

زینب پارسافخر که در گردهمایی رابطین امور بانوان ناحیه ۲ اهواز سخن می گفت با اشاره به نقش معلمان در همه گیری کرونا بیان کرد: شما معلمین بیش از هر کسی در این دوران سخت و بحرانی کرونا در حال خدمت هستید و به عنوان مدافعین سلامت، تعلیم و تربیت ، علاوه بر آن نقش تعلیم و تربیتی که دارید هر کدام از شما به عنوان یک زن در خانه و در بین خانواده نقش های مراقبتی نیز برعهده دارید و در کنار آن به امر تعلیم و تربیت مشغول هستید.

وی در ادامه به مشکلات و کاستی های آموزش مجازی اشاره و اظهار کرد:مشکلات و مسائل آموزشی در فضای تعلیم و تربیت، که بنده از نزدیک دشواری های این راه و این کار را دیده و حس کرده ام ، ما در خانواده چندین معلم داریم که می بینم به چه سختی و مشغله ای به ویژه در این دو-سه سال گذشته، در حال خدمت هستند. خیلی از آنها هم علاوه بر اینکه خدمات مجازی دارند ، حضوری هم در حال خدمت هستند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه مادرانه بانوان به مسایل در دوران کرونا گفت: این بسیار برای ما ارزشمند است که دراین شرایط سخت و حساس در حال خدمت هستید و قطعا این ایام ، به عنوان ایامی سخت و بحرانی که به همراه خودش تجربه های بسیار خوبی نیز داشته است.

پارسافخر در ادامه با اشاره به آموزش از راه دور افزود :این بحث (E learning) و آموزش از راه دوری که امروزه می بینم به خوبی از آن استفاده می شود ، می تواند در دوران پس از کرونا ، یکی از ابزارهایی باشد که در برنامه ریزی های آموزشی ما در کنار آن حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس و حضوری شدن آنها از این ظرفیت مهارتی هم استفاده شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان ضمن اشاره به افزایش تولید محتوا درسی و دسترسی آسان به آن از سوی دانش آموزان و خانواده ها بیان کرد: در این دوران شاهد افزایش چشمگیر محتوای درسی تولید شده و خلاقانه از سوی معلمان بودیم که تاثیر شگرفی در دسترسی آسان دانش آموزان و والدین به محتوا و بسته های آموزشی داشت و سبب کاهش هزینه ها و کنترل و نظارت بر فرایند تحصیل دانش آموزان نیز شده است.

وی در ادامه به نقشهای چندگانه زنان اشاره کرد و گفت: چون شما به عنوان زن و یک معلم نقش های چندگانه ای را بر عهده دارید من مطمئن هستم هر چقد هم موفق باشیم، به هر حال در فراز و نشیب های زندگی و کاری خود ، با توجه به آن اقلیم و شرایطی که در آن قرارگرفته ایم با مسائلی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم که در این ناحیه با مدیریت بسیار خوبی که جناب آقای تقی زاده دارند و پی گیری های خیلی مستمری که من از سرکار خانم ممبینی در این چند وقت اخیردیدم، یک دسته بندی ای از مسائل و مشکلات بانوان فرهنگی داشته ایم.

پارسافخر در بخشی دیگر با تاکید بر نقش سازنده بانوان در رفع آسیبهای اجتماعی اضافه کرد: باید در بحث آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که مربوط به خانواده ها است با خانواده ها ارتباط داشته باشیم و برای رفع آنها از ظرفیت بانوان فرهنگی استفاد کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : ما در بخش های زیادی افت آموزشی را داشتیم، به دلیل اینکه یا خانواده شرایط لازم را چه از نظر مالی، چه از نظر اجتماعی نداشته و علاوه بر آن یک سری مواردی است که در ظاهر هم حتی ما به آن دانش آموز، به آن بچه ای که در خانه است نگاه کنیم،می بینیم که یک توده ی بدنی بالایی پیدا کرده اند که اصطلاحاً در عام گفته می شود:« بچه ها چاق شدند» و این حتی شامل مادران و دختران این خانواده ها هم بود هم است که باید با استفاده از ظرفیت آموزشی و بهداشتی شما بتوانیم استفاده کنیم و آن چیزی که مربوط به روان خانواده ها است بتوانیم در پیشبرد برنامه ها از توانمندی شما عزیزان هم بهره‌مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار