اقدام خلاقانه بانوی پردیسی برای افزایش سرانه مطالعه

پردیس(پانا) - 24 آبان روز کتاب‌ و کتابخوانی است و براین اساس، مصاحبه‌ای با یکی از بانوان شهرستان پردیس داشتیم که در دوران‌ اپیدمی کرونا با توجه به علاقمندی که به کتاب و کتابخوانی دارد، تلاش کرد تا در راستای افزایش سرانه مطالعه در کشور اقدامی موثر داشته باشند، تدبیری که وی در قالب فروش اینترنتی کتاب آن را اجرایی کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدام خلاقانه بانوی پردیسی برای افزایش سرانه مطالعه

سپیده سرپرستی، یکی از ساکنان شهرستان پردیس است که در این ایام جدا از محدودیت‌هایی که برای مقابله با بیماری کووید19 برای کسب و کارها ایجاد کرد و آنها را به سمت و سوی فعالیت مجازی سوق داد، با توجه به علاقه زیادی که به کتابخوانی دارد، سعی کرد تا در حد توان خود موجبات این امر را در جامعه فراهم آورد.

براین اساس با توجه به شرایط مربوط به شیوع کرونا همچنین اینکه کمتر شخصی این روزها فرصت مراجعه به کتابخانه و کتاب فروشی را دارد، این بانوی خانه‌دار علاقمند به کتاب تصمیم گرفت تا در زمینه فروش اینترنتی کتاب شروع به فعالیت کند.

وی در این زمینه که چرا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است، گفت: به این دلیل که خودم عاشق کتاب و مطالعه هستم، علاقه داشتم برای افزایش میزان مطالعه افراد دیگر، همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور قدمی بردارم. اقدامی که موجبات بیشتر شدن میزان مطالعه افراد و افزایش نرخ مطالعه را فراهم آورد.

بانوی کتاب‌خوان پردیسی، درباره ژانر‌هایی که در فروش اینترنتی پر‌طرفدار است و مشتریان بیشتر تمایل به خرید آنها را دارند نیز اظهار کرد: رمان‌های تاریخی، علمی ‌تخیلی و عاشقانه ژانرهایی هستند که افراد بیشتر اقدام به خرید آنها می‌کنند.

سرپرستی ادامه داد: بعد‌ از موارد اشاره شده، کتاب‌هایی با موضوع انگیزشی و روانشناسی در ردیف پرفروش‌ترین موضوعات قرار دارند.

وی همچنین با بیان این مطلب که بیشترین خریداران کتاب‌های اینترنتی گروه سنی بزرگسال هستند، اظهار کرد: البته نوجوانان هم اقدام به تهیه کتاب به‌صورت اینترنتی می‌کنند، با این وجود تعداد خریداران بزرگسال در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی بیشتر است.

سرپرستی با آرزوی موفقیت و بیشتر شدن تعداد علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بیان کرد: امیدوارم سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد زیرا که سرانه مطالعه از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی برای کشورها به شمار می‌رود.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار