فراخوان موزه ملی کار

تهران (پانا) - موزه ملی کار در محلی که شهرداری تهران در منطقه هفت، خیابان شهید اجاره‌دار، در اختیار هیئت امناء قرارداده است، در حال تشکیل می‌‌باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان موزه ملی کار

به‌گزارش مشرق، موزه ملی کار با هدف حفظ میراث کشور در ابعاد و حنبه‌های مختلف کار و معرفی مشاغل و همچنین نمایش توسعه و تحول ابزارها و تجهیزات کار در طول تاریخ، از ایران باستان تاکنون و پس از ثبت قانونی و دریافت مجوز از وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، در شرف تاٌسیس می‌باشد. این موزه با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود. موزه ملی کار در محلی که شهرداری تهران در منطقه هفت، خیابان شهید اجاره‌دار، در اختیار هیئت امناء قرارداده است، در حال تشکیل می‌باشد.

این موزه پس از تکمیل بازسازی و آماده‌سازی ساختمان آن، هم‌اکنون در مرحله طراحی و چیدمان آثار قرار دارد.

موزه ملی کار در این مرحله به همکاری و مساعدت کارفرمایان، کارگران، اصناف و شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیازمند است تا ضمن ارائه پیشنهادات خود برای تشکیل هرچه بهتر و گسترده‌ تر این موزه، ما را در تهیه اسناد و اشیاء زیر نیز مساعدت نمایند:

۱- عکس‌ها و فیلم‌هایی از محل‌های کار در مشاغل و رشته‌های مختلف، بخصوص مشاغل و کارگاه‌های قدیمی ایران

۲- اسناد، نشریات، نمادها و پوسترهای قدیمی مربوط به کار و کارگران و همچنین مکان‌های مربوط به تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، معدن، خدمات و صنوف

۳- ابزارها و تجهیزات کار قدیمی که عمدتاٌ از رده کار و تولید خارج شده‌اند، ولی برای نمایش در موزه مناسب می‌باشند.

۴- تولیدات و کارهای ویژه و ابتکاری که ارزش نمایش در موزه ملی کار داشته باشد.

لازم به‌ذکر است که اسناد و اشیاء فوق که می‌تواند به‌صورت اهدایی یا امانی (برای مدتی معین) در اختیار موزه ملی کار قرارگیرد، به نام خود اهداء‌کننده یا امانت دهنده به نمایش درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار