بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم برگزار شد

قم(پانا)- بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم همزمان با بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور، در سالن اجتماعات خانه معلم استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قم، در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم، «محسن پورگلیان» مدیر کل نوسازی مدارس استان قم، طی سخنانی اظهار داشت: 50 درصد رشد در ساخت مدارس خیری با همت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته حاصل شده است.
وی بیان داشت: 114 کلاس درس و 27 هزار و 900 مترمربع فضای آموزشی با ساخت 18 پروژه به فضای آموزشی استان اضافه شده است.
پورگلیان افزود: از سال 99 حدود 60 میلیارد تومان از محل مشارکتهای خیرین درساخت پروژه های جدید هزینه شده است که تعداد قابل توجهی از آنها مهرسال آینده به بهره برداری می رسد.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم همه این تلاشها، استان قم رتبه 27 اُم سرانه آموزشی کشوررا داراست و با توجه به موضوع مهاجر پذیربودن استان، 360 میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی های جدید بودجه لازم است.
مدیر کل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به راه انداختن پویش های محتلف برای جلب مشارکتهای مردمی ادامه داد: یکی از اساسی ترین مشکلات در زمینه احداث فضاهای آموزشی زمین می باشد که خیرین باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
در ادامه حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: نگاه عالمانه خیرین مدرسه ساز به مقوله کار خیر، که منجر به ساخت مدرسه می شود، توفیقی است که نصیب هر کس نمی شود و امروزه دانش آموزان خیرین را از جهت علمی و فرهنگی الگوی خود قرار می دهند.
وی افزود: در مدرسه سازی نه تنها ابعاد تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد بلکه ساخت مدارس در کاهش هزینه های خانوار مانند سرویس ایاب و ذهاب نیز، موثر است و چنانچه خیرین حضور نداشتند آموزش و پرورش نمی توانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد.
در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به تلاش حداکثری برای جذب خیرین مدرسه ساز استان ابراز داشت: 50 درصد از مدارس استان قم به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است ولی جبران کمبود مدارس در مناطق مختلف، همت بیشتر خیرین مدرسه ساز را می طلبد.
در مراسم فوق، روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان قم نیز حضور داشتند؛ اجرای سرود دانش آموزی و تقدیر از خیرین مدرسه ساز از دیگر برنامه های بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار